• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for ingeniørvitenskap (IV)
  • Institutt for bygg- og miljøteknikk
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for ingeniørvitenskap (IV)
  • Institutt for bygg- og miljøteknikk
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Real-time geographical pose visualization system for the Augmented Reality Cloud

Rognerud, Odd Martin
Master thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:35735309:34867068.pdf (13.56Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2622385
Date
2019
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for bygg- og miljøteknikk [2875]
Abstract
Denne oppgaven utforsker de underliggende teknologiene som muliggjør lokalisering og kartlegging i moderne Augmented Reality-systemer, såvel som eldre Augmented Reality-systemer. Spesielt er det satt fokus på Augmented Reality skyen og økosystemet rundt denne, en viktig del av fremtidig teknologisk infrastruktur som kommer til å muliggjøre persisterende, interoperatibel og fler-bruker Augmented Reality opplevelser. Videre, ved å bruke prinsipper fra Maskinsyn, GIS og Informasjonsteknologi, er et sanntids system utviklet for å visualisere mobile enheters geografiske posisjon og orientering på en virtuell globe i en WebGL kompatibel web-leser. Teknologier anvedt inkluderer OpenCV, WebSockets, Cesium.js og Node.js på tre forskjellige platformer; web, server og Android.
 
This thesis explores the technologies that power the tracking and mapping under the hood

of modern Augmented Reality systems, as well as previous iterations of Mobile Augmented Reality. Special attention is given to the so-called Augmented Reality Cloud and

the eco-system around it, a crucial infrastructure piece for enabling persistent, interoperable and multi-user Augmented Reality experiences. Furthermore, by using principals from

Computer Vision, GIS and Information Technology, a real-time system is developed that

visualizes mobile device geopose on a virtual globe running in a WebGL enabled browser.

Technologies applied include OpenCV, WebSockets, Cesium.js and Node.js on in three

different environments; web, server and Android.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit