Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSpilker, Hendrik
dc.contributor.authorFløtra, Tone
dc.date.accessioned2019-09-27T14:00:18Z
dc.date.available2019-09-27T14:00:18Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2619195
dc.description.abstractProsjektet media mastery handler om hvordan unge mennesker bruker forstår og tolker multimedia i hverdagen. Denne oppgaven er en del av dette prosjektet, som ledes av Ingunn Hagen og Ronald E. Rice. Jeg ønsket å finne ut av hvordan unge voksne forstår, tolker og håndterer å være konstant tilkoblet Internett. Jeg formulerte problemstillingen Hvordan håndterer, tolker og forstår unge voksene det å være konstant tilkoblet Internett? I tillegg formulerte jeg to underproblemstillinger for å støtte opp under hovedproblemstillingen: skillet mellom jobb og fritid er mer flytende enn før, hvordan håndterer unge voksne dette skillet og hvordan bruker de Internett? og hvordan tolker og forstår unge voksne å være konstant tilkoblet Internett?. Det empiriske materialet består av seks fokusgrupper med 22 informanter. Materialet er analysert med en stegvis induktiv deduktiv metode. Oppgaven presenterer funn som gir en bedre forståelse av hva unge mennesker gjør på Internett, og hvordan de tolker å konstant være tilkoblet. Jeg har laget teoriene om den konservative og den postmoderne brukeren og den avhengige og den ikke-avhengige brukeren som forklarer at det finnes viktige nyanser i hvordan unge mennesker tolker, håndterer og forstår konstant tilkobling. Jeg konkluderer med at unge mennesker er mestere uten kontroll. De har svært god kunnskap og kjennskap til Internett, men klarer ikke å kontrollere hvordan de bruker Internett.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleMestere uten kontroll: hvordan unge voksne håndterer permanent internettilkobling
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel