Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorJohan Fredrik Rye
dc.contributor.authorFrida Bertine Sande
dc.date.accessioned2019-09-27T14:00:17Z
dc.date.available2019-09-27T14:00:17Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2619194
dc.description.abstractSamfunnet i Noreg er delt opp i grupper av menneske basert på blant anna sosial tilhøyrsle, etnisk opphav, grad av kunnskap og religiøsitet. Kunnskapen vi tileignar oss om andre grupper enn dei vi sjølv identifiserer oss med, er det som avgjer korleis vi ser og posisjonerer andre. I dag får vi det meste av ny kunnskap formidla til oss gjennom medieforteljingar. Difor har media ein sentral posisjon når det kjem til korleis ulilke samfunnsgrupper blir omtala og posisjonert av resten av befolkninga. I denne studien er polske arbeidsimmigrantar i fokus, og det med utgangspunkt i følgjande problemstilling; Korleis konstruerer norske aviser polske arbeidsimmigrantar i Noreg? For å svare på denne blir studien til Dyrlid nytta som utgangspunkt, då ho har utført ei avgrensa innhaldsanalyse for å få systematisk informasjon om korleis polske arbeidsimmigrantar blir posisjonert i Noreg. I mi studie blir det gjennomført ei innhaldsanalyse med eit breiare sett av variablar for ei grundigare undersøking av bilete som vert teikna av polakkar i norske medium. Resultata frå innhaldsanalysen blir vidare sett i lys av utvalde teoriar. Desse handlar om media sin innverknad på kva oppfatning ein får av andre menneskegrupper, og korleis sosiale grupper posisjonerer seg i forhold til kvarandre. I ei drøfting av haldningar som blir framma, samt tema knytt til polske arbeidsimigrantar, dannast det eit inntrykk av ei positiv framstilling som syner polakkar i rolle som anten ressurs eller offer. Vidare syner drøfting av kva menneskelege kjeldar som er nytta, samt korleis medieinnhaldet prioriterer polakkar, at det i media er majoritetsbefolkninga som omtalar minoriteten. Slik konkluderer studien med at framstillinga av polske arbeidsimigrantar i norske aviser er positiv, men at den kan få polske arbeidsimmigrantar til å kjenne seg mindre verdt som følgje av at dei blir framstilt som ei gruppe som er annleis enn majoritetsbefolkninga.
dc.description.abstractThe Norwegian society consists of people that can be grouped based on e.g. social affinities, ethnic origin, degree of knowledge and religion. The knowledge we acquire about groups of people that are different from ourselves, determines how we see them and how we place them in a society context. In these modern times, people receive new information mainly through media. Media have a central role as a supplier of information, and will influence how different social groups are discussed and given position by the rest of the population. In this study, Polish immigrants in Norway are the main focus. The study is based on the following issue; How do Norwegian newspapers construct Polish labour immigrants in Norway? To answer this issue, I have used Dyrlids study about polish workers in Norway as a starting point. As part of her work she performed a limited content analysis of newspapers to collect systematic information about how Polish labour immigrants are given certain positions in the Norwegian society. In this study a new content analysis was completed, with a broader set of variables for a thorough examination of this topic. I wanted to disclose information about how media illustrates Polish immigrants for the Norwegian society. The results of the content analysis is discussed in the light of selected theories. These theories concentrate on media´s influence at people’s perception of other social groups, and how members of social groups see themselve among the diversity of other people. Through discussion of attitudes and themes that are connected to Polish workers in the newspapers, it seems that the attitudes are mainly positive. The Polish workers are presented either as resources in Norway, or as victims of the Norwegian working culture. Furthermore, the discussion of humans as sources in media stories, as well as how media prioritises the Polish minority, show how the majority refers to the minority of Polish workers in Norway. This study concludes that the general presentation of Polish immigrants in Norwegian newspapers is positive, while at the same time it can make Polish immigrants feel less valuable as a consquene of being presented as a group different from Norwegians.
dc.languagenno
dc.publisherNTNU
dc.titleMedieforteljinga om "polakken"
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel