Show simple item record

dc.contributor.advisorCarlos Vicient-Monllaó
dc.contributor.authorAlstadsæter, Ragnhild
dc.contributor.authorBerntsen, Sondre
dc.contributor.authorMedlien, Elisabeth
dc.contributor.authorØigård, Mads
dc.date.accessioned2019-09-19T14:00:22Z
dc.date.available2019-09-19T14:00:22Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2617729
dc.description.abstractMålet med prosjektet var å styrke Topro Elektronikk sin synlighet på nett og øke deres «conversion rate» som vil si å skape flere kunder. Dette ble gjort gjennom analysering av Topro Elektronikk og deres konkurrenters synlighet og aktivitet på nett, kombinert med undersøkelser av relevante emner som «inbound» markedsføring for å få en bedre forståelse av prosessen en potensiell kunde går gjennom før en blir en kunde. Resultatene av undersøkelsene og analysene skapte et grunnlag for et «conversion»-basert design med sterkt fokus på søkemotor optimalisering, komplementert av flere design-prinsipper og krav derav; universell utforming, bruker-vennlig design prinsipper og fokus på brukeropplevelsen og bruker-sentrert design. Sluttresultatet ble en løsning som har potensialet til å effektivt måle trafikk og aktivitet på nettsiden, noe som gjør det mulig å peke ut hvordan siden kan endres for å skape flere kunder og en økt conversion rate.
dc.description.abstractThis project aimed to improve the online visibility of Topro Elektronikk in hopes of increasing their conversion rate. This was done by analyzing both Topro Elektronikk and their competitors’ online visibility and -activity, as well as researching inbound marketing principles to better understand the process of lead conversion. The requirements gathered from the research and analyses provided a conversion-centered design foundation with a strong focus on search engine optimization, which was complimented by following universal, user friendly design principles to ensure a pleasant user experience. The end result provided Topro Elektronikk with the potential to measure user traffic and on-page activity, allowing them to pinpoint exactly how and where the most effective conversion is taking place.
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.titleCombining inbound marketing theory and design to improve the online visibility of Topro Elektronikk
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

FilesSizeFormatView

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record