Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHankeln, Roman
dc.contributor.authorTromsdal, Bjørn Kvåle
dc.date.accessioned2019-08-25T14:06:37Z
dc.date.available2019-08-25T14:06:37Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2610830
dc.description.abstractDenne avhandlingen tar for seg spørsmålet om amerikanske TV-kanaler brukte musikk til å aktivt påvirke sitt publikums syn på USAs deltakelse i Golfkrigen i 1990 og 1991. Spørsmålet besvares ved hjelp av forkning på hvordan musikk påvirker et menneskes følelser i positiv eller negativ retning.
dc.description.abstractThis thesis brings up the question if or not american TV news used music as an active part in influencing their audience's look at USA's part in the Gulf War in 1990 and 1991. The question is answered with the help of research done on how music influences a human's feelings in a positive or negative way.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleGolfkrigens vinkling i amerikanske TV-nyheter
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel