Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorStefan Kermit, Patrick
dc.contributor.authorKjærvik Tjugum, Henrik
dc.date.accessioned2019-08-24T14:02:45Z
dc.date.available2019-08-24T14:02:45Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2610668
dc.description.abstractSammendrag Hva forteller aktuell forskning om overgangen fra videregående skole til arbeidsliv for mennesker med utviklingshemming, og hvordan kan vernepleieren i den videregående skolen bidra i denne prosessen? Denne bacheloroppgaven belyser forhold knyttet til vernepleierens rolle i den videregående skolen, i tillegg til forhold som påvirker elever med utviklingshemmings muligheter for deltakelse i arbeidslivet etter endt skolegang. Nøkkelord Skole, utviklingshemming, vernepleier, overgang, arbeid
dc.description.abstractAbstract What does current research say about the transition from upper secondary school to work for people with intellectual disabilities, and how can the social educator contribute in this process? This thesis highlights issues related to the role of the social educator in upper secondary school, as well as factors that affect pupils with intellectual disabilities ́ opportunities for participation in working life after finishing school. Key words School, intellectual disability, social educator, transition, work
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleHva forteller aktuell forskning om overgangen fra videregående skole til arbeidsliv for mennesker med utviklingshemming, og hvordan kan vernepleieren i den videregående skolen bidra i denne prosessen?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel