dc.contributor.advisor | Stefan Kermit, Patrick | |
dc.contributor.author | Kjærvik Tjugum, Henrik | |
dc.date.accessioned | 2019-08-24T14:02:45Z | |
dc.date.available | 2019-08-24T14:02:45Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2610668 | |
dc.description.abstract | Sammendrag
Hva forteller aktuell forskning om overgangen fra videregående skole til arbeidsliv for mennesker med utviklingshemming, og hvordan kan vernepleieren i den videregående skolen bidra i denne prosessen? Denne bacheloroppgaven belyser forhold knyttet til vernepleierens rolle i den videregående skolen, i tillegg til forhold som påvirker elever med utviklingshemmings muligheter for deltakelse i arbeidslivet etter endt skolegang.
Nøkkelord
Skole, utviklingshemming, vernepleier, overgang, arbeid | |
dc.description.abstract | Abstract
What does current research say about the transition from upper secondary school to work for people with intellectual disabilities, and how can the social educator contribute in this process? This thesis highlights issues related to the role of the social educator in upper secondary school, as well as factors that affect pupils with intellectual disabilities ́ opportunities for participation in working life after finishing school.
Key words
School, intellectual disability, social educator, transition, work | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | Hva forteller aktuell forskning om overgangen fra videregående skole til arbeidsliv for mennesker med utviklingshemming, og hvordan kan vernepleieren i den videregående skolen bidra i denne prosessen? | |
dc.type | Bachelor thesis | |