Show simple item record

dc.contributor.advisorBakøy, Eva
dc.contributor.authorGrønmo, Ib Margido
dc.date.accessioned2019-08-24T14:01:32Z
dc.date.available2019-08-24T14:01:32Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2610590
dc.description.abstractI denne oppgaven undersøker jeg hva som gjør Utøya 22. Juli til en emosjonelt engasjerende film. Jeg spør spørsmålet: Hvordan kombinerer filmskaperen (Poppe) formale elementer for å trekke ut vårt sympatiske og empatiske engasjement med Kaja i Utøya 22. Juli? I analysen, presenterer jeg to argumenter som, når de tas sammen, sikter mot å svare på dette spørsmålet. Alt i alt, argumenterer jeg for at en av de viktigste attraksjonene i filmen er å sympatisere og empatisere med hoved protagonisten Kaja.
dc.description.abstractIn this paper I examine what makes Utøya 22. Juli an emotionally engaging film. I ask the question: How does the filmmaker (Poppe) combine formal elements to elicit our sympathet ic and empathetic engagement with Kaja in Utøya 22. Juli? In the analysis, I present two arguments that, when taken together, aim to answer this question. Overall, I argue that one of the key attractions of the film is to sympathize and empathize with the main protagonist Kaja.
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.titleEmotional engagement in Utøya 22. Juli
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record