dc.contributor.advisor | Bakøy, Eva | |
dc.contributor.author | Grønmo, Ib Margido | |
dc.date.accessioned | 2019-08-24T14:01:32Z | |
dc.date.available | 2019-08-24T14:01:32Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2610590 | |
dc.description.abstract | I denne oppgaven undersøker jeg hva som gjør Utøya 22. Juli til en emosjonelt engasjerende film. Jeg spør spørsmålet: Hvordan kombinerer filmskaperen (Poppe) formale elementer for å trekke ut vårt sympatiske og empatiske engasjement med Kaja i Utøya 22. Juli? I analysen, presenterer jeg to argumenter som, når de tas sammen, sikter mot å svare på dette spørsmålet. Alt i alt, argumenterer jeg for at en av de viktigste attraksjonene i filmen er å sympatisere og empatisere med hoved protagonisten Kaja. | |
dc.description.abstract | In this paper I examine what makes Utøya 22. Juli an emotionally engaging film. I ask the
question: How does the filmmaker (Poppe) combine formal elements to elicit our sympathet ic
and empathetic engagement with Kaja in Utøya 22. Juli? In the analysis, I present two
arguments that, when taken together, aim to answer this question. Overall, I argue that one of
the key attractions of the film is to sympathize and empathize with the main protagonist Kaja. | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | Emotional engagement in Utøya 22. Juli | |
dc.type | Bachelor thesis | |