dc.contributor.advisor | Marit Kathryn Corneil | |
dc.contributor.author | Viktoria Møsth Wang | |
dc.date.accessioned | 2019-08-24T14:00:51Z | |
dc.date.available | 2019-08-24T14:00:51Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2610532 | |
dc.description.abstract | Denne oppgaven inneholder en analyse av lyddesignet for Disneyklassikeren Skjønnheten og Udyret fra 1991, sammenlignet med lyddesignet i den adapterte realfilmen med samme navn fra 2017. Målet med analysen er å finne ut hvor mye av lyden fra den gamle filmen som har blitt adoptert inn i lydbildet til realfilmen, og hva som er annerledes. Ved hjelp av relevant fagteori vil jeg deretter undersøke hvordan differansen i lydbildet påvirker stemningen og inntrykket av de forskjellige filmene. | |
dc.description.abstract | This paper contains an analysis of the sound design for the Disney Classic Beauty and the Beast, released in 1991, compared with the sounds design for the adapted live-action movie bearing the same, released in 2017. The goal og the analysis is to find out how much of the original sound design has been adopted into the new movie, and what they’ve done differently. With the help of relevant theories I’ll then try to discover how the differences in the sound designs affect the impression of the different movies. | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | Skjønnheten kommer i mange former | |
dc.type | Bachelor thesis | |