Anmerkning som sanksjon
dc.contributor.advisor | Strand, Gro Marte | |
dc.contributor.advisor | Heggem, Reidun | |
dc.contributor.author | Lyng, Malin Susann | |
dc.date.accessioned | 2019-08-23T14:09:11Z | |
dc.date.available | 2019-08-23T14:09:11Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2610426 | |
dc.description.abstract | Sammendrag Oppgavens tema er anmerkninger og en nærmere kikk på læreres egne erfaringer med å bruke anmerkninger som sanksjon i skolen. Oppgaven diskuterer blant annet Opplæringslovas hensikt med sanksjonene opp mot hvordan lærere erfarer at anmerkninger virker på elever. Metoden er kvalitativ og empirien er samlet inn gjennom dybdeintervju av ungdomsskolelærere. | |
dc.description.abstract | Summary The topic of the assignment is remarks and a closer look at teachers' own experiences of using remarks as sanctions in school. The thesis discusses among other things the purpose of the Education Act with sanctions against how teachers find that remarks work on pupils. The method is qualitative and the empirical data is collected through in-depth interviews of primary school teachers. | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | Anmerkning som sanksjon | |
dc.type | Bachelor thesis |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Institutt for lærerutdanning [3374]