Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorGrønningæter, Stein-Erik
dc.contributor.advisorMadsen,Anders
dc.contributor.authorHovrud, Vårin
dc.date.accessioned2019-08-23T14:08:26Z
dc.date.available2019-08-23T14:08:26Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2610362
dc.description.abstractTemaet for denne oppgaven er utstilling av elevarbeid i kunst & håndverksfaget. Problemstillingen er følgende: «Hvordan tenker tre kunst & håndverkslærere fra Island om utstilling av elevarbeid i faget?». Metoden som er brukt i denne oppgaven er kvalitative intervjuer. Resultatet viser at disse tre lærerne tenker at relasjoner mellom både lærer og elev, samt elevene seg imellom er viktig i forhold til utstillinger. Sammenhengen mellom prosess og produkt er også sentralt, samt at motivasjonen hos elevene også kan påvirkes i ulike retninger gjennom utstillinger av elevarbeider. Det teoretiske grunnlaget består i all hovedsak av motivasjonsteori, relasjonsteori og formålet med kunst & håndverksfaget som det er beskrevet i kunnskapsløftet.
dc.description.abstractThe topic of this thesis is the exhibition of student work in the arts & crafts trade. The issue is as follows: "How do three art & craft teachers from Iceland think about exhibiting student work in the subject?" The method used in this task is qualitative interviews. The result shows that these three teachers think that relationships between both teacher and pupil, as well as the pupils themselves, are important in relation to exhibitions. The connection between process and product is also central, and that the motivation of the students can also be influenced in different directions through exhibitions of student work. The theoretical basis mainly consists of motivational theory, relationship theory and the purpose of the arts & crafts as described in LK06.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleUtstilling av elevarbeid i kunst & håndverk
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel