Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorGunilla Eide Isaksen
dc.contributor.authorAsphaug, Thomas
dc.date.accessioned2019-08-23T14:08:25Z
dc.date.available2019-08-23T14:08:25Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2610360
dc.description.abstractI denne bacheloroppgaven valgte jeg å jobbe med elever som benytter skjuleteknikker i kroppsunderviningstimen, med fokus på elever som benytter seg av teknikken «ribbevegsløpere». Det finnes mange forskjellige skjulteknikker, men ribbevegsløpere virker som om de er med, og kan være ganske vanskelig å få øye på, da de er så pliktopfyllende og er med, men så springer de som regel vekk fra der ballen kommer. Jeg har valgt å se på den innenfor hvordan man kan endre fotballspillet slik at man inkluderer disse elevene. Jeg har problemstillingen «Hvordan kan man få «ribbeveggløperne» inkludert i spillet med fokus på fotball». Der jeg har samlet inn empiri igjennom kvalitativ undersøkelse med observasjon som metode. Som teori har jeg fokusert på mestringsforventing og selvverd. Vi som lærere kan påvirke spillet slik at vi kan endre hvordan elevene påviker hverandre. Om vi vil at de skal inkludere hverandre mer, eller om de skal springe mere. Derfor er det gunstig om vi lærere benytter denne muligheten til å fremme inkludering av elever som prøver å skjule seg.
dc.description.abstractIn this Bachelor's thesis, I chose to work with students who use concealment techniques in the body education lesson, with a focus on students who use the technique "ribbed runners". There are many different hiding techniques, but rib runners seem as though they are involved, and can be quite difficult to spot, as they are so dutiful and involved, but then they usually run away from where the ball comes. I have chosen to look at it within how to change the football game so that one includes these students. I have the problem "How to get" the rib wall runners "included in the game with a focus on football". Where I have collected empirical data through qualitative examination with observation as method. As a theory, I have focused on coping expectation and self-worth. We, as teachers, can influence the game so that we can change how the students interact. If we want them to include each other more or if they should jump more. Therefore, it is beneficial if we teachers use this opportunity to promote inclusion of students trying to hide.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.title«Hvordan kan man få «ribbeveggløperne» inkludert i spillet med fokus på fotball».
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel