Show simple item record

dc.contributor.advisorJohansen, Kristel Bye
dc.contributor.authorØwre, Katrin Marie Moksnes
dc.date.accessioned2019-08-23T14:08:07Z
dc.date.available2019-08-23T14:08:07Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2610332
dc.description.abstractDenne oppgaven handler om hvordan kjønnsinkongruens fremstilles i naturfagslærebøker i grunnskolen. Den tar for seg en analyse av et utvalg av lærebøker og bruker dette sammen med teori om kjønn og kjønnsidentitet til å belyse pubertetsundervisningen.
dc.description.abstractThis thesis focuses on how gender incongruence is presented in science textbooks in primary school. By analyzing a number of textbooks, and using this, together with theory on gender and gender identity, to look deeper into puberty education.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleKjønnsinkongruens i skolen
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record