Show simple item record

dc.contributor.advisorBerg, Ivar
dc.contributor.advisorMalvik, Anders Skare
dc.contributor.authorHopen, Gustav
dc.date.accessioned2019-08-23T14:04:04Z
dc.date.available2019-08-23T14:04:04Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2610012
dc.description.abstractDenne avhandlingen er en kartlegging av runer i bruk i moderne populærkultur. Oppgaven ser først med et bredt blikk på populærkulturen, hvor det kort blir vist til bøker, filmer, TV-serier og analoge rollespill, før den ser grundigere på videospill, hovedsakelig fra det siste tiåret (2010-2019). I oppgaven blir denne bruken av runer diskutert i lys av politiske og historiske aktørers bruk av runer, og ved bruk av konsepter fra sosiolingvistikken: enregisterment og indeksikalitet.
dc.description.abstractThis thesis maps the use of runes in modern popular culture. It opens with a broad look on the popular culture, briefly showing a selection of books, films, TV shows and analogue role-playing games, before taking a closer look at video games, primarily from the past decade (2010-2019). The thesis discusses the use of runes in games, in light of political and historical actors’ use of runes, and by employing concepts of sociolinguistics: enregisterment and indexicality.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleRuner i Populærkultur
dc.typeMaster thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record