Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHvasshovd, Svein-Olaf
dc.contributor.advisorLanghelle, Nina Kristin
dc.contributor.authorSandve, Jacob
dc.date.accessioned2019-05-24T14:01:19Z
dc.date.available2019-05-24T14:01:19Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2598762
dc.description.abstractMålet med dette prosjektet er å bygge en prototype av et spill, som vil inspirere familier med barn til å gjøre flere utendørsaktiviteter og bli mer motiverte til å gå på tur. Vi ønsker å oppnå dette ved å ta i bruk GPS sendere som finnes på sauer på beite. Det er to hovedmål med dette spillprosjektet. Det første er som sagt å oppmuntre folk til å bli mer fysisk aktive, og den andre er å holde rovdyr unna beitedyrene. Masteroppgavens mål er å lage en prototype av spillet, og ta for seg fordeler og ulemper ved designet og de teknologiske valgene som har blitt diskutert. Dette vil forhåpentligvis hjelpe andre med å kickstarte utviklingen av et slikt spill basert på ideene vi har tatt opp.
dc.description.abstractThe goal of this project is to build a prototype of a game, that will encourage families with children to engage in outdoor activities and become more motivated to go hiking. We want to do this by utilizing the GPS tracker that some of the grazing sheep are wearing. There are two main objectives for the game project. One is to encourage people to be more physical active, and the second is to scare off sheep predators. The end goal of this master thesis is to finish the prototype of the game, and discuss the advantages and disadvantages of the design and technological choices, that were used to build it. This can help others to kick-start a working game, based on our ideas.
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.titleSau and Go
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel