Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGjertsen, Per Åge
dc.contributor.authorHansen, May Brit
dc.contributor.authorJuberg, Anne
dc.date.accessioned2019-03-05T08:39:35Z
dc.date.available2019-03-05T08:39:35Z
dc.date.created2018-06-26T11:40:58Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationTidsskrift for velferdsforskning. 2018, 21 (2), 163-179.nb_NO
dc.identifier.issn0809-2052
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2588662
dc.description.abstractSkolen har både rollen som velferdsinstitusjon og en yrkesforberedende rolle. Den skal være for alle barn og unge, uansett forutsetninger. Det eksisterer et dokumentert behov for å supplere lærerrollen med yrkesgrupper som har et sosialpedagogisk fokus og som i hovedsak arbeider utenfor klasserommet. Barnevernspedagoger, sosionomer og vernepleiere (BSV) har på hver sin måte kompetanse til å gjøre dette, men hva slags rolle og status tilbyr skoleverket dem? Artikkelen har som mål å utforske dette spørsmålet på bakgrunn av kvalitative intervjuer med både BSV-ere og mellomledere i skolen. Konklusjonen er at BSV-ernes rolle og status framstår som uklar.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversitetsforlagetnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no*
dc.titleBarnevernspedagogers, sosionomers og vernepleieres rolle og status i skolennb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber163-179nb_NO
dc.source.volume21nb_NO
dc.source.journalTidsskrift for velferdsforskningnb_NO
dc.source.issue2nb_NO
dc.identifier.doi10.18261/issn.2464-3076-2018-02-05
dc.identifier.cristin1593961
dc.description.localcodeThis article is downloaded from www.idunn.no. © 2018 Author(s). This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons CC-BY-NC 4.0 License (http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/).nb_NO
cristin.unitcode194,67,90,0
cristin.unitcode194,65,35,0
cristin.unitnameInstitutt for sosialt arbeid
cristin.unitnameInstitutt for psykisk helse
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal