Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorReidunsdatter, Randi Johansen
dc.contributor.authorKilvik, Astrid
dc.contributor.authorSitter, Beathe
dc.date.accessioned2019-03-01T08:39:08Z
dc.date.available2019-03-01T08:39:08Z
dc.date.created2019-01-16T12:42:59Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationLæring om læring. 2018, 2 (1), .nb_NO
dc.identifier.issn2535-4108
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2588175
dc.description.abstractDen teknologiske utviklingen og en økende digitalisering i samfunnet har åpnet for samhandling på tvers av geografi og institusjonelle grenser. Utviklingen har medført et endret arbeidsliv og dermed også en endret studentmasse. For svært mange yrkesgrupper vil kontinuerlig læring og kompetanseheving bli stadig viktigere, fordi arbeidsoppgaver er i stadig endring. Styrking av kompetansen innen forskning, innovasjon og kunnskapsbasert praksis i de kommunale helse- og omsorgstjenestene er et viktig mål i Kompetanseløft 2020 (Helsedirektoratet, 2017). Systematisk kompetanseheving er også nedfelt i viktige tiltak for å møte fremtidens utfordringer i helsevesenet (Helse- og omsorgsdepartementet, 2014). For personer som er i arbeid vil studier som lar seg kombinere med jobb være det mest aktuelle og mulige studietilbudet å kunne gjennomføre. Kvalitetsmeldingen (Kunnskapsdepartementet, 2017a) understreker betydningen av at digitale muligheter utnyttes for at alle studenter skal møte aktiviserende og varierte lærings- og vurderingsformer. I tillegg til faglig relevant digital kompetanse skal studenten tilegne seg mer overordnet IKT-kompetanse og digital dømmekraft, som er relevant på tvers av fagområdene (Kunnskapsdepartementet, 2017b). Universitets- og høgskolesektoren skal tilby utdanninger for å møte dette endrede samfunnsbehovet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNU Open Access Journalsnb_NO
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.titleUtvikling av nettbasert studietilbud ved NTNU – tverrprofesjonelt samarbeid er suksesskriterietnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber7nb_NO
dc.source.volume2nb_NO
dc.source.journalLæring om læringnb_NO
dc.source.issue1nb_NO
dc.identifier.cristin1658217
dc.description.localcodeCopyright (c) 2018 Randi Johansen Reidunsdatter, Astrid Kilvik, Beathe Sitter Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.nb_NO
cristin.unitcode194,65,25,0
cristin.unitcode194,14,30,0
cristin.unitnameInstitutt for sirkulasjon og bildediagnostikk
cristin.unitnameNTNU Universitetsbiblioteket
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal