Show simple item record

dc.contributor.advisorWullum, Ole Petter
dc.contributor.authorFinnanger, Adrian
dc.date.accessioned2018-12-03T15:01:38Z
dc.date.available2018-12-03T15:01:38Z
dc.date.created2018-06-09
dc.date.issued2018
dc.identifierntnudaim:19667
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2575858
dc.description.abstractI 2018 reiser vi mer enn noen gang, og trenden er at reisemålene blir mer eksotiske. Følgelig endres også måten vi reiser på, og her stilles det stadig nye krav til produktene som hjelper oss på veien. Dette prosjektet tar sikte på å utvikle en ryggsekk for bruk på reise. Her er formålet å kartlegge brukerbehov, samt spesielt å definere hva en påpekt bruker vil oppleve som relevant for konteksten, som god produktinteraksjon, og som synkront med personlige verdier. For å oppnå dette benyttes designmetodikk med typiske divergente og konvergente faser. Her inngår bl.a. et tematisk innsiktsarbeid, definering av viktige mål, samt arbeid med å utforske nye løsninger. For sistnevnte anføres spesielt en produktsemantisk analyse basert på kulturelle koder. Denne benevnes 4xc og er sentral i oppgaven. Ved slutten av rapporten presenteres et mulig produktkonsept som samler innsikt opparbeidet gjennom prosjektet. Her konkluderes viktige funn, og produktforslaget kan derfor betraktes som resultat. Utover dette må også kodearbeid og semantisk strategi tas med.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.subjectIndustriell design, Produktdesign
dc.titleRyggsekk for reise - Produktdesign med kulturelle drivere
dc.typeMaster thesis


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record