Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorJøsendal, Harald Bertin
dc.contributor.authorHalvorsen, Bjørn Christian
dc.contributor.authorBakketun, Nicolai
dc.contributor.authorHøigård, Stian
dc.date.accessioned2018-09-12T13:19:12Z
dc.date.available2018-09-12T13:19:12Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2562256
dc.description.abstractNTNU i Gjøvik er i gang med et større, tverrfaglig ombyggingsprosjekt av en 1982 Volkswagen Transporter Dobbeltkabiner døpt Rat Rod. Planen er å erstatte den originale dieselmotoren med en kraftigere bensinmotor fra en 1996 Volkswagen Golf Syncro GL. Rapporten er ment som en mulighetsstudie for å avdekke hvilke alternative løsninger som er mest aktuelle for å erstatte det eksisterende drivverket til skolens konseptbil. Oppgaven konsentrerer seg nærmere sagt om bakakslingen, hvor målet er å finne en ny type aksling tilpasset den nye motoreffekten. Problemstillingen dreier seg i hovedsak om å avdekke hva som er på teknologifronten innen akslinger, og avdekke de mest hensiktsmessige løsningene med tanke på produksjonsmetoder, styrkeegenskaper og kostnader. Viktige aspekter ved studiet omhandler konstruksjonsmessige antagelser, dynamiske påkjenninger, materialvalg, produksjonsteknologi og kostnader.nb_NO
dc.description.abstractNTNU in Gjøvik is in the process of a major, interdisciplinary rebuilding project of a 1982 Volkswagen Transporter Double Cabins named Rod Rod. The plan is to replace the original diesel engine with a more powerful gasoline engine from a 1996 Volkswagen Golf Syncro GL. The report is intended as a feasibility study to reveal which alternative solutions are most appropriate to replace the existing drive shaft of the school concept car. The task concentrates on the rear axle, where the aim is to find a new type of shaft adapted to the new engine power. The problem is mainly about revealing what is happening in the technology front within axles, and revealing the most appropriate solutions in terms of production methods, strengths and costs. Important aspects of the study concern constructive assumptions, dynamic stresses, material selection, production technology and costs.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectmaskiningeniørnb_NO
dc.subjectproduksjonsmetodernb_NO
dc.subjectakslingnb_NO
dc.titleRat Rod Drivlinje-Konseptetnb_NO
dc.title.alternativeRat Rot Powertrain-conceptnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Technology: 500::Mechanical engineering: 570nb_NO
dc.source.pagenumber98nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel