Show simple item record

dc.contributor.advisorBarland, Jens
dc.contributor.authorOpåsen, Linda Wang
dc.contributor.authorHammerås, Katarina
dc.date.accessioned2018-09-11T07:42:43Z
dc.date.available2018-09-11T07:42:43Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2561888
dc.description.abstractDenne rapporten bygger på et ønske fra hytteleverandøren Laftekompaniet om å øke sin digitale tilstedeværelse, for å styrke egen merkevare. Oppgaven tar for seg innholdsmarkedsføring som en ny måte for bedriften å nå ut til målgruppen på. For å samle informasjon og innsikt har det blitt benyttet intervju og prototyping som metode. Dette har ført til personasutvikling, og har gitt utgangspunkt for innholdsproduksjon i form av fire bloggartikler. Videre testes innholdet i en kampanje i sosiale medier. Kampanjens resultater presenteres, diskuteres og gir grunnlag for en videre strategiimplementering for Laftekompaniet.nb_NO
dc.description.abstractThis bachelor thesis is based on a request from Laftekompaniet to increase their digital visibility, for the purpose of brand building. The thesis introduces content marketing as a new way for the company to reach their audience. Prototyping of a blog-platform containing four articles, interviews and the development of personas are the research methods used. In addition, a campaign was created to spread content across social media, for the purpose of increasing the company’s digital presence. Results from the campaign are presented and discussed before a conclusion is made. Furthermore, the effects achieved in this project provide a basis for future implementation of a Content Marketing Strategy for Laftekompaniet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectmedieledelsenb_NO
dc.subjectinnholdsmarkedsføringnb_NO
dc.subjectdigital markedsføringsstrateginb_NO
dc.subjectmerkevarebyggingnb_NO
dc.titleInnholdsmarkedsføring for Laftekompaniet ASnb_NO
dc.title.alternativeContent marketing strategy for Laftekompaniet ASnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Media science and journalism: 310nb_NO
dc.source.pagenumber107nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record