Show simple item record

dc.contributor.advisorKrogstie, Johnnb_NO
dc.contributor.authorEikli, Jonasnb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T13:41:02Z
dc.date.available2014-12-19T13:41:02Z
dc.date.created2013-11-22nb_NO
dc.date.issued2013nb_NO
dc.identifier666582nb_NO
dc.identifierntnudaim:9274nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/253585
dc.description.abstractMarkedet for mobile appliasjoner har de siste årene opplevd en enorm økning i popularitet. Mange prøver å utnytte dette ved å lage mobile spill, men veldig få klarer å oppnå suksess. Fun Run er et spill som er lagd av Dirtybit, et selskap bestående av studenter fra NTNU, klarte å nå førsteplassen på topplisten til Apple sin App Store i USA. Denne rapporten prøver å finne ut hvordan dette skjedde, og om det er noen faktorer som må være tilstede for at et mobilspill skal kunne bli populært. Denne avhandlingen er en case studie av mobilspillet Fun Run. Den består av en forundersøkelse og case studien. Forundersøkelsen ser på de forskjellige mobile plattformene, forretningsmodellene, spillkategoriene, så vel som markedseffekter og spilldesign. Case studien består av tre deler; informasjon om bruk av Fun Run og sosiale medier, en spørreundersøkelse gjennomført av brukerne av Fun Run, samt et intervju med både en utvikler og en som jobber med brukerstøtte. Basert på dette konkluderer rapporten med at det var en kombinasjon av faktorer som gjorde at det gikk så bra med Fun Run; spillet var veldig unikt når det kom ut, det hadde en god forretningsmodell, og god bruk av sosiale medier. "In-app purchase" fremstår som den klart beste forretningsmodellen for mobile spill for tiden, mens en god integrasjon med sosiale media, og da spesielt Facebook, er ekstremt viktig for at spill skal kunne bli populært.nb_NO
dc.languagenobnb_NO
dc.publisherInstitutt for datateknikk og informasjonsvitenskapnb_NO
dc.titleForretningsmodeller for Mobilspill: En studie av Fun Runnb_NO
dc.title.alternativeBusiness Models for Mobile Games: A case study of Fun Runnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber101nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for informasjonsteknologi, matematikk og elektroteknikk, Institutt for datateknikk og informasjonsvitenskapnb_NO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record