Case study av HTML5 som verktøy for læring
Master thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/253199Utgivelsesdato
2013Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
I en verden der alt går fremover med tiden, henger fremdeles E-læringsverktøyene etter. Denne oppgaven undersøker om det er behov for et E-læringsverktøy der alle brukerne har lik rolle. Med dette verktøyet skal det være mulig å bidra med læring og benytte seg av læringsmaterialet. Dette undersøkes ved hjelp av brukbarhetstester, intervjuer og tilbakemelding fra fokusgruppe.Resultatet av dette studiet er et system med større funksjonalitet. Gjennom brukbarhetstesting ble det oppnådd bedre designvalg som resulterte i en bedre brukeropplevelse. Verktøyet som ble utviklet kan ikke erstatte systemene som brukes på de forskjellige læringsinstitusjoner, fordi det nærmest er et krav å ha administrative funksjoner i E-læringsvektøy på de fleste læringsinstitusjoner, for blandt annet håndtering av innleveringer, karaktersetting og forskjellig adgangsnivå. Verktøyet i dette prosjektet er bygget på tanken om at alle er like og vil ha like mye makt dermed kan det og skal det ikke brukes til det administrative oppgaver, men heller til å generere kreative bidrag til læring.