dc.contributor.advisor | Rydland, Terje | nb_NO |
dc.contributor.author | Gabrielsen, Morten | nb_NO |
dc.date.accessioned | 2014-12-19T13:35:23Z | |
dc.date.available | 2014-12-19T13:35:23Z | |
dc.date.created | 2010-09-10 | nb_NO |
dc.date.issued | 2008 | nb_NO |
dc.identifier | 350658 | nb_NO |
dc.identifier | ntnudaim:3460 | nb_NO |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/251900 | |
dc.description.abstract | Det har vært et behov for en undersøkelse av hvilke ressurser som finnes i etter- og videreutdanning av lærere, og videre en undersøkelse hva det faktisk er behov for av nettbaserte IKT-ressurser i denne konteksten. Denne oppgaven har undersøkt dette ved å foreta intervjuer og spørreundersøkelser rundt eksisterende nettbaserte tjenester for bruk i etter- og videreutdanning av lærere ved NTNU. Det har også vært et behov for å designe og evaluere nettbaserte ressurser for bruk i denne konteksten. Studiet har derfor også undersøkt utvalgte nettbaserte tjenester og verktøy og evaluert dem i kontekst av etter- og videreutdanning av lærere, i tillegg til å gi forslag til design av slike ressurser. Som et case studie følges et påbegynt prosjekt ved Program for Lærerutdanning (PLU) ved NTNU, kalt "PLU-veven." Resultatene av studiet viser at det systemet (Windows SharePoint Services 3.0) som offisielt ble brukt i første omgang for PLU-veven hadde endel svakheter, og oppgaven konkluderer med at PLU burde gå videre med en annen løsning, og foreslår alternativer og forbedringer til dette systemet. | nb_NO |
dc.language | nor | nb_NO |
dc.publisher | Institutt for datateknikk og informasjonsvitenskap | nb_NO |
dc.subject | ntnudaim | no_NO |
dc.subject | MIT informatikk | no_NO |
dc.subject | Systemarbeid og menneske-maskin-interaksjon | no_NO |
dc.title | Bruk av IKT som verktøy for etter- og videreutdanning av lærere | nb_NO |
dc.title.alternative | Use of ICT as a Tool for Teachers' Post Education | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 174 | nb_NO |
dc.contributor.department | Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for informasjonsteknologi, matematikk og elektroteknikk, Institutt for datateknikk og informasjonsvitenskap | nb_NO |