Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHallgren, Torbjørnnb_NO
dc.contributor.authorLarsen, Ingrid Marie Hjellsetnb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T13:34:44Z
dc.date.available2014-12-19T13:34:44Z
dc.date.created2010-09-10nb_NO
dc.date.issued2005nb_NO
dc.identifier350258nb_NO
dc.identifierntnudaim:999nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/251648
dc.description.abstractTerrengmodellering i 3D er i dag en mye brukt måte å fremstille landskap på. Slike modeller kan man se i utallige dataspill, animasjonsfilmer, og geologiske modeller. Den vanligste måten å fremstille et 3D terreng på er ved bruk av kotekart. Mønsteret i en treplate kan minne mye om slike koter, og ved segmentering av mønsteret kan dette resultatet behandles på samme måte som et ordinært kart. Denne rapporten beskriver hvordan en finerplate kan bli ført fra treplate til trelandskap ved hjelp av generelle metoder innenfor området for bildebehandlig og 3D modellering. For sluttproduktet blir to løsninger fremstilt. Den ene er et selvlaget program kalt 3Dtre som viser modellen ved hjelp av Delauney triangulering, den andre er basert på bilblioteket SIM scenery og programvare fra Systems in Motion.nb_NO
dc.languagenornb_NO
dc.publisherInstitutt for datateknikk og informasjonsvitenskapnb_NO
dc.subjectntnudaimno_NO
dc.subjectSIF2 datateknikkno_NO
dc.subjectProgram- og informasjonssystemerno_NO
dc.titleNorwegian Wood Innovationnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber80nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for informasjonsteknologi, matematikk og elektroteknikk, Institutt for datateknikk og informasjonsvitenskapnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel