Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAune Tevasvold, Vidar
dc.date.accessioned2018-06-27T13:34:32Z
dc.date.available2018-06-27T13:34:32Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2503386
dc.description.abstractDenne masteroppgaven tar for seg promoteringsmaterialet til den norske Fritt vilt-trilogien (2006 - 2010) og utforsker hvordan filmene har blitt markedsført. Dette innebærer å belyse hva markedsføring av film tradisjonelt innebærer og hvordan ulike promoteringsverktøy har utviklet seg gjennom filmhistorien. I tillegg undersøkes det hvordan de utvalgte filmene er et resultat av den amerikanske sjangerfilmens innflytelse på norsk filmindustri i den aktuelle perioden. Gjennom å analysere blant annet filmplakater og trailere vil man se hvordan stilgrep, sjangerikonografi og konvensjoner fra forbilledlige amerikanske «slasherfilmer» har inspirert markedsføringen og påvirket filmskaperne.nb_NO
dc.description.abstractThe focus of this master thesis is the promotional material of the Norwegian Cold Prey trilogy (2006 - 2010) and examines how the films were marketed. This involves explaining what marketing of films traditionally involves and how different promotional tools have evolved throughout film history. In addition, the thesis consider the selected films in the context of the American genre film's influence on Norwegian film industry in the current period. Analysis of film posters and trailers among other promotional tools reveals influence from the style, genre iconography, and conventions of American «slasher movies».nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.subjectslashernb_NO
dc.subjecthorrornb_NO
dc.subjectmarkedsføringnb_NO
dc.subjectpromoteringnb_NO
dc.subjectfilmplakatnb_NO
dc.subjectmarketingnb_NO
dc.subjectposternb_NO
dc.subjecttrailernb_NO
dc.subjectword of mouthnb_NO
dc.subjectproduktplasseringnb_NO
dc.subjectroar uthaugnb_NO
dc.subjectfantefilmnb_NO
dc.subjectmartin sundlandnb_NO
dc.subjectmats stenbergnb_NO
dc.subjectingrid bolsø berdalnb_NO
dc.subjectskrekkfilmnb_NO
dc.subjectsjangernb_NO
dc.titleProbably The Most Perfect Slasher Movie of All Time - Markedsføringen av den norske skrekkfilmtrilogien Fritt vilt (2006-2010)nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel