Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorOpstad, Leiv
dc.contributor.authorBonesrønning, Hans
dc.contributor.authorFallan, Lars
dc.date.accessioned2018-04-05T07:12:44Z
dc.date.available2018-04-05T07:12:44Z
dc.date.created2017-11-27T12:44:49Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationSamfunnsøkonomen. 2017, 2017 (1), 21-29.nb_NO
dc.identifier.issn1890-5250
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2492707
dc.description.abstractDet er konkurranse om plassene ved det ordinære økonomisk-administrative studiet ved NTNU Handelshøyskolen. Rangering av søkerne er basert på antall opptakspoeng fra den videregående skole (VGS) pluss eventuelle tilleggspoeng. Denne undersøkelsen viser at studenter med mindre teoretisk matematikk fra den videregående skolen gjør det systematisk svakere enn de som har valgt en mer krevende matematikkretning. Dette kan tyde på en uheldig utvelgelse av studenter dersom formålet er å ta opp de som er best skikket til å ta utdanningen. Mange som ville ha oppnådd bedre faglige resultater, blir avvist på bekostning av svakere kvalifiserte studenter.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherSamfunnsøkonomenes Foreningnb_NO
dc.titleTar vi opp de rette studentene ved økonomisk-administrative studier?nb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.description.versionsubmittedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber21-29nb_NO
dc.source.volume2017nb_NO
dc.source.journalSamfunnsøkonomennb_NO
dc.source.issue1nb_NO
dc.identifier.cristin1518818
dc.description.localcodeThis article will not be available due to copyright restrictions (c) 2017 by Samfunnsøkonomenes Foreningnb_NO
cristin.unitcode194,60,10,0
cristin.unitcode194,60,20,0
cristin.unitnameNTNU Handelshøyskolen
cristin.unitnameInstitutt for samfunnsøkonomi
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpreprint
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel