Show simple item record

dc.contributor.authorBerg, Terje
dc.date.accessioned2018-03-22T08:18:12Z
dc.date.available2018-03-22T08:18:12Z
dc.date.created2017-08-30T09:41:26Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationMagma - Tidsskrift for økonomi og ledelse. 2017, 20 (5), 55-63.nb_NO
dc.identifier.issn1500-0788
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2491601
dc.description.abstractDenne artikkelen er et innlegg i debatten om veien fremover for den økonomisk-administrative utdanningen med vekt på fagfeltet økonomistyring. Artikkelen søker å besvare følgende spørsmål: Har vi en pedagogisk tilnærming og aktuelle læremidler innen økonomistyring som sikrer en økonomisk-administrativ utdanning med relevans for praksis? Dette bygges opp rundt tre akser: (1) utdanningens relevans for praksis, (2) pedagogikkens relevans for læring, og (3) læremidlenes relevans for teorien. Det konkluderes med at utdanningen i dag anses som relevant, og at viktige virkemidler for å sikre at dette opprettholdes, er mer problembasert læring, bevisst utvalg av læremidler, endrede eksamensformer samt oppøving av søke- og kildekritikk.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherFagbokforlagetnb_NO
dc.titleUtdanningen i økonomistyring – Paradise lost?nb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber55-63nb_NO
dc.source.volume20nb_NO
dc.source.journalMagma - Tidsskrift for økonomi og ledelsenb_NO
dc.source.issue5nb_NO
dc.identifier.cristin1489741
dc.description.localcodePublished by Fagbokforlaget. Final publication at https://www.magma.no/utdanningen-i-okonomistyring-paradise-lost1nb_NO
cristin.unitcode194,60,10,0
cristin.unitnameNTNU Handelshøyskolen
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.fulltextpostprint
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record