Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorKulset, Nora Bilalovic
dc.contributor.authorWelle, Cesilie
dc.date.accessioned2018-02-28T07:06:57Z
dc.date.available2018-02-28T07:06:57Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2487516
dc.description.abstractOppgaven undersøker den klassiske sangutdanningens relevans for arbeidsmarkedet, i lys av de siste års politiske satsing på utvikling av profesjonelle kor og vokalensembler. Dette undersøkes ved kvalitative intervjuer av fem informanter som har erfaringer som korledere, pedagoger og sangere fra ulike ensembler og høyere utdanningsinstitusjoner i Norge. Temaet belyses med historiske, sosiale og politiske innfallsvinkler. Empiriens hovedtrekk viser at et sangeren under utdanning er underlagt et tungt solistisk fokus. Dette kan ha sammenheng med tradisjonene innenfor institusjonene, samfunnets forventninger og sangernes motivasjon. Tradisjoner og forventninger, både ytre og indre, antas å forsterke hverandre og bidra til opprettholdelse av det solistiske fokuset.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.subjectSangundervisningnb_NO
dc.subjectMusikkvitenskapnb_NO
dc.titleSynger du i kor? Så hyggelig. Men hva gjør du egentlig? - Om den klassiske sangutdanningens relevans til et økende arbeidsmarked for kor og vokalensembler. En kvalitativ intervjustudie.nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::Musicology: 110nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000::Musikkvitenskap: 110nb_NO
dc.source.pagenumber1 - 94nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel