Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorDehlin, Erlend
dc.date.accessioned2018-02-27T13:10:44Z
dc.date.available2018-02-27T13:10:44Z
dc.date.created2018-01-05T10:30:48Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn9788245021875
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2487399
dc.description.abstractDette kapittelet undersøker hvilken betydning «kritisk refleksjon» kan ha for undervisning ved EVU-programmer rettet mot skoleledere. Teksten er strukturert gjennom tre deler: Først redegjøres det for kritisk refleksjon som begrep og fenomen på bakgrunn av pragmatistisk filosofi. I neste del diskuteres betydningen av kritisk refleksjon som meta-kompetanse knyttet til benchmarking og evidensbaserte tilnærminger i skoleledelsesfeltet. I tredje del sammenholdes innsiktene fra første og andre del og rettes inn mot betydningen av, og utfordringer med, kritisk refleksjon i EVU-undervisning for skoleledere. Diskusjonen her vender seg mot modeller og teorier som både er relevante for EVU og for praksisfeltet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherFagbokforlagetnb_NO
dc.relation.ispartofKunnskap for en bedre skole. Etter- og videreutdanning som strategi.
dc.titleKritisk refleksjon som akademisk dyd eller praktisk verktøy for skoleledere?nb_NO
dc.typeChapternb_NO
dc.description.versionacceptedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber19-38nb_NO
dc.identifier.cristin1536428
dc.description.localcodeThis chapter will not be available due to copyright restrictions (c) 2017 by Fagbokforlagetnb_NO
cristin.unitcode194,67,80,0
cristin.unitnameInstitutt for lærerutdanning
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpostprint
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel