dc.contributor.author | Dehlin, Erlend | |
dc.date.accessioned | 2018-02-27T13:10:44Z | |
dc.date.available | 2018-02-27T13:10:44Z | |
dc.date.created | 2018-01-05T10:30:48Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.isbn | 9788245021875 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2487399 | |
dc.description.abstract | Dette kapittelet undersøker hvilken betydning «kritisk refleksjon» kan ha for undervisning ved EVU-programmer rettet mot skoleledere. Teksten er strukturert gjennom tre deler: Først redegjøres det for kritisk refleksjon som begrep og fenomen på bakgrunn av pragmatistisk filosofi. I neste del diskuteres betydningen av kritisk refleksjon som meta-kompetanse knyttet til benchmarking og evidensbaserte tilnærminger i skoleledelsesfeltet. I tredje del sammenholdes innsiktene fra første og andre del og rettes inn mot betydningen av, og utfordringer med, kritisk refleksjon i EVU-undervisning for skoleledere. Diskusjonen her vender seg mot modeller og teorier som både er relevante for EVU og for praksisfeltet. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Fagbokforlaget | nb_NO |
dc.relation.ispartof | Kunnskap for en bedre skole. Etter- og videreutdanning som strategi. | |
dc.title | Kritisk refleksjon som akademisk dyd eller praktisk verktøy for skoleledere? | nb_NO |
dc.type | Chapter | nb_NO |
dc.description.version | acceptedVersion | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 19-38 | nb_NO |
dc.identifier.cristin | 1536428 | |
dc.description.localcode | This chapter will not be available due to copyright restrictions (c) 2017 by Fagbokforlaget | nb_NO |
cristin.unitcode | 194,67,80,0 | |
cristin.unitname | Institutt for lærerutdanning | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | postprint | |
cristin.qualitycode | 1 | |