• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Øvrige samlinger
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Øvrige samlinger
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kritisk refleksjon som akademisk dyd eller praktisk verktøy for skoleledere?

Dehlin, Erlend
Chapter
Accepted version
Åpne
Kritisk+refleksjon+som+dyd+i+EVU+Cristin.pdf (Låst)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2487399
Utgivelsesdato
2017
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for lærerutdanning [1394]
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU [19694]
Sammendrag
Dette kapittelet undersøker hvilken betydning «kritisk refleksjon» kan ha for undervisning ved EVU-programmer rettet mot skoleledere. Teksten er strukturert gjennom tre deler: Først redegjøres det for kritisk refleksjon som begrep og fenomen på bakgrunn av pragmatistisk filosofi. I neste del diskuteres betydningen av kritisk refleksjon som meta-kompetanse knyttet til benchmarking og evidensbaserte tilnærminger i skoleledelsesfeltet. I tredje del sammenholdes innsiktene fra første og andre del og rettes inn mot betydningen av, og utfordringer med, kritisk refleksjon i EVU-undervisning for skoleledere. Diskusjonen her vender seg mot modeller og teorier som både er relevante for EVU og for praksisfeltet.
Utgiver
Fagbokforlaget

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit