Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEngvik, Gunnar
dc.contributor.authorØstern, Anna-Lena
dc.date.accessioned2017-11-17T09:34:39Z
dc.date.available2017-11-17T09:34:39Z
dc.date.created2017-11-16T13:43:35Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn978-82-7923-085-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2466823
dc.description.abstractDenne rapporten presenterer piloten med skolebasert veilederutdanning ved NTNUs to universitetsskoler, Charlottenlund ungdomsskole og Charlottenlund videregående skole. Studiet ble gjennomført vår og høst 2016 og omfatter to emner med til sammen 15 studiepoeng. Målet med utdanningen er å forbedre lærerstudentens og praksislærerens praksis, samt styrke lærerutdanningen ved NTNU. Det er også et mål at utdanningen blir en integrert del av skolens faglige utviklingsarbeid. Rapporten omtaler mål, struktur og innhold i utdanningen av praksislærere, og eksamensoppgavene er analysert ut fra målene for studiet. Disse analysene er grunnlaget for en evaluering av hvordan utviklingen av kompetanser og forståelser, og kunnskaper om utviklingsarbeid og praksisnær utforsking i studiet, har bidratt til praksislærerens profesjonsutvikling. Bruken av begrepene praksislærer og praksisopplæring i denne rapporten knyttes til føringer i St.meld. 11 (2008 – 2009) Læreren – rollen og utdanningen.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNU - ILUnb_NO
dc.titleUtdanning av praksislærere ved NTNUs universitetsskoler i 2016nb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.description.versionsubmittedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber72nb_NO
dc.identifier.cristin1514893
cristin.unitcode194,67,80,0
cristin.unitnameInstitutt for lærerutdanning
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpreprint


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel