Show simple item record

dc.contributor.authorBerntsen, Beate
dc.date.accessioned2017-11-13T09:30:07Z
dc.date.available2017-11-13T09:30:07Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2465713
dc.description.abstractJeg starter med å beskrive noe teori som belyser bakgrunnen for min hovedinteresse, altså sammenhengen mellom språkbakgrunn og mestringsmuligheter i skolen, og kjennetegn med språket som brukt i skolen, altså fagspråk. Deretter gir jeg en kort presentasjon hva ord og ordkunnskap er. Etterpå viser jeg et utvalg av ulik teori som jeg mener kan gi en utvidet forklaring på ordkunnskap. I metodekapittelet beskriver jeg hvordan jeg gjennom intervjuer, prøver å finne ut hvilken type ordkunnskap mine tre informanter, Abbas, Jenny og Aida viser. Elevene har vært med på et tverrfaglig og temabasert undervisningsopplegg i sjangerpedagogikk. Dette opplegget har jeg planlagt sammen med Anna, som er elevenes kontaktlærer. Jeg intervjuer elevene før og etter undervisningsopplegget. I analysedelen av oppgaven prøver jeg å bruke teorien og se denne i lys av noen av svarene til elevene. Her tar jeg utgangspunkt i min problemstilling som er : Hvilken type ordkunnskap, kan man se i tre elevers forklaringer av fagspesifikke ord før og etter et Fjernnb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.titleTre elevers ordkunnskap før og etter et sjangerpedagogisk undervisningsoppleggnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record