Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorTorhild Klomsten, Anne
dc.contributor.authorErlien, Anette
dc.date.accessioned2017-09-28T08:52:05Z
dc.date.available2017-09-28T08:52:05Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2457234
dc.description.abstractI denne mastergradsoppgaven presenteres tre læreres opplevelse av egen kunnskap om sorgarbeid, samt hva de vektlegger i sorgarbeid i skolen. I studien ble det benyttet en kvalitativ forskningstilnærming med semistrukturert intervju som metode for innsamling av datamateriale. De tre informantene var lærere som hadde erfaring knyttet til arbeid med barn i sorg. Undersøkelsen viser at lærere opplever at de har for lite kunnskap om sorgarbeid, og at dette kan sees i sammenheng med lite fokus på dette temaet i lærerutdanning. Lærerne anser dette som et viktig tema i skolen. Lærerne i studien vektla relasjoner både mellom lærer og elev, og mellom skole og hjem, kommunikasjon og tilrettelegging som viktige elementer i sorgarbeidet. Resultatene i studien er i samsvar med teori og resultater fra andre forskere.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.titleSorgarbeid i skolen - En kvalitativ undersøkelse av læreres kunnskap om sorgarbeid, og hva de vektlegger i sorgarbeid i skolennb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel