• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for språk og litteratur
  • View Item
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for språk og litteratur
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nourriture et séduction - Une étude des stratégies stylistiques de séduction dans les menus

Nervik, Sissel
Master thesis
Thumbnail
View/Open
Sissel Nervik (4.451Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2455506
Date
2017
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for språk og litteratur [2720]
Abstract
Oppgaven er en studie av språkbruk i franske restaurantmenyer, og hvordan menyen fremstår som salgsverktøy for restauranten. Menyen er et verktøy for kommunikasjon som kan påvirke kunden på ulike måter. Målet er å avdekke språklige virkemidler som brukes for å «forføre» kunden. Metaforer, musikalitet, adjektiv og setningstyper er de viktigste virkemidlene som blir analysert.

I tillegg belyser oppgaven også temaer som kommunikasjon, språkfunksjoner, informasjon og reklame. Oppgaven er en studie av et visst antall franske menyer i ulike priskategorier, og er av kvantitativ og kvalitativ art.
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit