Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorStenkløv, Nelly Fouchernb_NO
dc.contributor.authorLauritzen, Maritnb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T13:09:59Z
dc.date.available2014-12-19T13:09:59Z
dc.date.created2014-09-05nb_NO
dc.date.issued2014nb_NO
dc.identifier743832nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/244345
dc.description.abstractOppgaven tar for seg aspekter ved kommunikasjon i tradisjonell handel og i netthandel, i Norge og i Frankrike. Videre sees det på hvordan interaksjonen foregår på nett sammenlignet med den i butikk. Det er særlig fokus på klarspråk, høflighet, og hvordan en (bedrift) best mulig kan nå fram til en kunde gjennom strategiske formuleringer i netthandel. Her sammenlignes de ulike kommunikasjonsstilene i fransk og norsk kultur. Oppgaven har en teoridel som inneholder kapitler om kommunikasjon, høflighet, kulturforskjeller i Frankrike og i Norge, og kommunikasjon i handel, og en analysedel som er basert på intervju med personer som har handlet i klesbutikk og på observasjon av innholdet på utvalgte nettsider for handel av klær.nb_NO
dc.languagefrenb_NO
dc.publisherNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Det humanistiske fakultet, Institutt for språk og litteraturnb_NO
dc.titleQuelques aspects de la communication dans les situations de commerce en ligne et de commerce traditionnel: Une étude contrastive franco-norvégiennenb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber66nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Det humanistiske fakultet, Institutt for språk og litteraturnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel