dc.contributor.author | Skar, Gustaf Bernhard Uno | |
dc.contributor.author | Berge, Kjell Lars | |
dc.date.accessioned | 2017-05-18T12:02:31Z | |
dc.date.available | 2017-05-18T12:02:31Z | |
dc.date.created | 2017-05-15T08:59:57Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-93194-18-7 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2442765 | |
dc.description.abstract | I denne tekniske rapporten, «Elevers skrivförmåga och texters kvantitativa egenskaper», har Gustaf B. Skar (Skrivesenteret/NTNU) og Kjell Lars Berge (Skrivesenteret/UiO) gjennomført kvantitative analyser av elevtekster for å så korrelere disse mot tekstenes karakterer. Til grunn for analysene ligger 50 elevtekster skrevet av 25 elever som svar på to oppgaver, en «utforskende» og en «forestillende». Hver tekst er vurdert av åtte vurderere. Funnene indikerer høyt samsvar mellom karakter og tekstlengde og lange ord på de sakpregede (utforskende) tekstene og høyt samsvar mellom karakter og ordvariasjon på forestille seg-tekstene. Korrelasjonsanalysene viser også at elevene ikke skriver like langt i de to oppgavene de besvarer, men at det er et høyt samsvar i ordvariasjon i de to oppgavene. I rapporten blir resultatene diskutert | nb_NO |
dc.language.iso | swe | nb_NO |
dc.publisher | Nasjonalt senter for skriveopplæring og skriveforsking | nb_NO |
dc.relation.uri | http://www.skrivesenteret.no/uploads/materiell/LIX-rapport.pdf | |
dc.title | Elevers skrivförmåga och texters kvantitativa egenskaper | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.description.version | publishedVersion | |
dc.source.pagenumber | 8 | nb_NO |
dc.identifier.cristin | 1470154 | |
dc.description.localcode | © 2017 Forfatterne og Skrivesenteret | nb_NO |
cristin.unitcode | 194,68,40,0 | |
cristin.unitname | Fakultet for lærer- og tolkeutdanning | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |