Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSævereid, Gro
dc.date.accessioned2017-04-10T11:29:50Z
dc.date.available2017-04-10T11:29:50Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2437314
dc.description.abstractDenne masteroppgåva tek føre seg korleis elevar i vidaregåande skule sine kunnskapar og haldningar blir påverka av eit undervisningsopplegg om globale klimaendringar. Globale klimaendringar er eit samansett tema som i tillegg til dei fysiske endringane i klima rommar både kulturelle, økonomiske og etiske spørsmål. Denne kompleksiteten gjer globale klimaendringar til eit utfordrande tema å undervise om i skulen. Utdanning er den viktigaste reiskapen me har for å kunne utdanna morgondagens vaksne til ei berekraftig utvikling. Gjennom utdanning kan ein auka elevar si forståing av dette komplekse problemet og utvikle den handlingskompetansen som trengst i arbeidet med dei globale klimaendringane. For å finne svar på problemstillinga i denne oppgåva er det brukt metodetriangulering som kombinerer ei kvantitativ undersøking med eit kvalitativt gruppeintervju. Ved at elevane svara på både pre- og post-test, kunne eg få ei oversikt over om opplegget hadde ført til endringar i elevane sine kunnskapar og haldningar. To klassar frå vidaregåande (Vg1- idrettsfag og Vg3-påbyggande) deltok i undersøkinga. Samla svara 22 elevar på spørjeskjemaet. 6 av elevane frå påbygg deltok i gruppeintervjuet. Ut i frå resultata kan ein sjå at svara til elevane er blitt meir detaljerte og utfyllande gjennom undervisningsopplegget. Elevane har hatt ei tilfredstillande utvikling når det gjeld å forklare drivhuseffekten, menneskeskapt drivhuseffekt og konsekvensar av global oppvarming. Likevel kan ein sjå at det framleis er enkelte elevar som blandar ozonlaget inn i si forklaring. Storparten av elevane meiner klima endrar seg, og at det er eit resultat av menneskelege handlingar. Elevane meiner det er mogeleg å gjera tiltak for å forhindra skadelege klimaendringar. Over halvparten av elevane er einige i at personleg innsats har noko å seia og at teknologien vil vere til hjelp for å finne nye løysingar på problemet i framtida. Oppgåva konkluderer med at undervisningsopplegget fungerer positivt med tanke på elevane sine kunnskapar om og haldningar til globale klimaendringar.nb_NO
dc.description.abstractThis master thesis addresses how high school student’s knowledge and attitude toward global climate change is affected by the educational program. Global climate change is a complex topic; in addition to the physical climate changes, it also includes both cultural, financial and ethical issues. This complexity makes global climate change a challenging subject in education. Education is our most important tool to prepare the grown-ups of tomorrow for the challenges of sustainable development. Through education we can increase the students’ understanding of this complex issue, and develop the leadership competence needed when facing global climate change. To find the answer for the study in this thesis, I have used the triangulation method, combining a quantitative research with a qualitative group interview. By having the students answer both pre and post surveys, I have been able to present an overview of changes in the students’ knowledge and attitude through the educational program. Two high school/upper secondary school classes (first year students in Sports and Physical Education, and third year students in Supplementary studies qualifying for higher education) participated in the survey. In total, 22 students answered the survey. Six students from Supplementary studies participated in the group interview. Based on the results, you will find that the students’ answers have been more detailed and complementary after the educational program. There has been a satisfactory development in the students skills of explaining the greenhouse effect, the anthropogenic enhanced greenhouse effect and the consequences of global warming. However, some students still include the ozone layer into their explanation. The majority of the students believes that the climate is changing as a result of human activities. The students believe it is possible to make efforts to prevent damaging climate changes. More than 50 per cent of the students agree that personal efforts can make a difference, and that technology will be helpful finding new solutions for the problem in the future. The thesis concludes the educational program to be satisfactory regarding the development of the students’ knowledge and attitude toward global climate change.nb_NO
dc.language.isonnonb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.title"Eg var ikkje klar over at debatten var så problematisk" - Ei undersøking av elevar sitt utbyte av eit undervisningsopplegg om klimaendringarnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel