Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHagen, Øivindnb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T12:34:44Z
dc.date.available2014-12-19T12:34:44Z
dc.date.created2007-01-18nb_NO
dc.date.issued2005nb_NO
dc.identifier121814nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/242571
dc.description.abstractMerkevarebygging blir mer og mer sentralt for kommersielle aktører både for å skape unikhet i tilbudsjungelen og legitimitet i storsamfunnet. Det å bygge samfunnsansvar inn i merkevaren er en del av denne utviklingen. Samtidig er skillet mellom intern og ekstern kommunikasjon i ferd med å viskes ut i moderne virksomheter. Dette viser et behov for å koble markedsføringsteori med organisasjonsteori for å lære mer om forholdet mellom merkevarebygging og organisasjonsutvikling. I dette notatet skal jeg skissere et forskningsprosjekt for å studere hvordan merkevarebygging påvirker organisasjonsutvikling. Det gjør jeg ved å se på organisasjonsutvikling som et resultat av spenningen mellom organisasjonskultur og merkevarebygging. Denne spenningen utbroderer jeg ved å diskutere forholdet mellom begrep som organisasjonsidentitet, image, interessenter, omdømme, felt og symbolsk kapital.nb_NO
dc.languagenornb_NO
dc.publisherProgram for industriell økologinb_NO
dc.relation.ispartofseriesWorking Papers from Industrial Ecology Programmme (IndEcol), 1504-3681; 2005:1nb_NO
dc.titleSkaper samfunnsansvarlige merkevarer samfunnsansvarlige virksomheter?: Om forholdet mellom merkevarebygging og organisasjonsutviklingnb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for ingeniørvitenskap og teknologi, Program for industriell økologinb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel