Blar i Institutt for industriell økonomi og teknologiledelse på tittel
Viser treff 1570-1589 av 3030
-
Learning from Experience in Intrafirm Technology Transfer - A Jotun Case Study
(Master thesis, 2016)Jotun is a multinational enterprise (MNE) operating in the high-end paint- and coating industry. Headquartered in Sandefjord, Norway, the firm has operations dispersed across the world; Jotun is present on all continents, ... -
Learning from failure in organizational innovation activities: Easier said than done
(Doctoral theses at NTNU;2017:158, Doctoral thesis, 2017)Summary of the thesis This dissertation examines the topic of learning from failure in the context of organizational innovation activities. The motivation for this work comes from the observation that many firms fail ... -
Learning From Failure In Psychiatric Departments In Norwegian Hospitals
(Master thesis, 2023)Denne oppgaven undersøker kompleksiteten av feil og hvordan feil kan forhindre læring i konteksten av psykiatriske avdelinger, et miljø der risiko og feil har direkte implikasjoner for pasientsikkerhet og samfunnet. Denne ... -
Learning from venture creation in higher education
(Journal article; Peer reviewed, 2019)This article explores how students learn from venture creation in higher education by using a novel empirical approach: the Zaltman metaphor elicitation technique (ZMET). This inductive research approach provides extraordinarily ... -
Learning of academics in the time of the Coronavirus pandemic
(Peer reviewed; Journal article, 2020)This article explores academics’ learning. Specifically, it focuses on how academics have come to practise differently under the abrupt changes caused by responses to the Coronavirus pandemic. We argue that people’s ... -
Learning Pathways of Young Entrepreneurs: Navigating the Iterative Venture-building Process
(Master thesis, 2023)Sammendrag Denne oppgaven utforsker entreprenørskapslæring i konteksten av den iterative prosessen unge entreprenører gjennomgår for å sikre sin første betalende kunde. Oppgaven har benyttet seg av en inngående kvalitativ ... -
Learning to Collaborate in a Project-based Graduate Course: A Multilevel Study of Student Outcomes
(Peer reviewed; Journal article, 2023)The context of this study is an interdisciplinary project-based course at a large public university in Scandinavia. The course is taught annually to 3,300 graduate students from all fields of study, and learning to collaborate ... -
Ledelse av hybride arbeidsformer: En spagat mellom struktur og fleksibilitet
(Master thesis, 2022)Covid-19 pandemien har ført til store endringer i norsk og utenlandsk arbeidsliv. Bedrifter og ansatte i tradisjonelle kontoryrker har fått kjenne på hvordan det er å arbeide borte fra kontoret, såkalt fjernarbeid. Mange ... -
Ledelse av kontinuerlige forbedringsteam
(Master thesis, 2009) -
Ledelse av sikkerhet
(Chapter, 2017) -
Ledelse i covid-19 - Fra nærledelse til digital avstandsledelse på hjemmekontor
(Bachelor thesis, 2021)Bakgrunn: Bakgrunn for oppgaven er motivasjon for å finne ut hvordan ledere har opplevd å arbeide under et uvanlig år med coronaviruset, som har endret hverdagen på svært mange. Hensikt: Undersøke opplevelsen av å lede på ... -
Ledelse og lederstiler ved et hotell
(Bachelor thesis, 2016-09-26)Formålet med denne bacheloroppgaven er å se hvor bevisste ledere er over egen lederstil og ledermåte. Dette har blitt diskutert ved bruk av data hentet fra ledere på Quality Hotel Strand Gjøvik. Innhenting av data er gjort ... -
Ledelses-coahing i lean-bedrifter
(Bachelor thesis, 2021)Denne bacheloroppgave innen økonomi, ledelse og bærekraft er laget av tre studenter ved NTNU, og den valgte tittelen for oppgaven er: Ledeleses-coaching i Lean-bedrifter: En kvalitativ studie om hvordan ledelses-coaching ... -
Ledelsesutfordringer på vei mot en lærende organisasjon i lys av Industri 4.0
(Bachelor thesis, 2022)Denne oppgaven er bygget på et prosjekt som heter FAbL (Faster Assembly by Learning). Hvor Hapro Electronics AS er en av de bedriftene som samarbeider i prosjektet sammen med NTNU Gjøvik. Slik situasjonen er per mai 2022, ... -
Ledelsesutfordringer ved implementering og integrering av ISO 9001 og Lean ved Brunvoll
(Master thesis, 2015)Som en følge av økt konkurranse i det globale markedet er det avgjørende å kunne tilpasse og endre seg for å oppnå organisatorisk suksess. Stadig flere selskaper har et kvalitetssystem som er sertifisert etter ISO 9001, i ... -
Ledelsesutvikling og verdiskaping i organisasjoner: En kvalitativ casestudie om evaluering av ledelsesutviklingsprogram
(Master thesis, 2022)God ledelse er viktig for å skape en felles organisasjonskultur, utvikle ansatte, oppnå strategiske mål og sikre økonomisk levedyktighet. Ledelse og ledelsesutvikling er derfor en svært viktig prioritering for mange ... -
Ledernes læring i fellesskap
(Bachelor thesis, 2012)NORSK: Målet med denne oppgaven var å få innsikt hvordan lederne lærer gjennom fellesskap. Vi tok derfor tak i teorien om Communities of Practice, en teori skrevet av Etienne Wenger. Vår oppgave berører fellesskapet, mening ... -
Lederteam i oljebransjen: Samhandling og beslutningstaking som verktøy for å redusere risikoen for ulykker
(Master thesis, 2012)Denne masteroppgaven tar utgangspunkt i et lederlag hos Statoil, og ser på hvordan lederlaget gjennom sin samhandling og beslutningstaking kan redusere feil og hendelseskjeder, og på denne måten redusere risikoen for at ... -
Ledet til ledelse: Nasjonal rektorutdanning i grunn- og videregående skole i et internasjonalt perspektiv. Delrapport 1 fra Evaluering av den nasjonale rektorutdanningen
(Research report, 2011)I denne rapporten peker vi på at den norske rektorutdanningen har kjennetegn som er relativt typiske i forhold til utviklingstendensene for moderne skolelederutdanning: sterkere nasjonal styring gjennom etablering av ...