• Digital markedsføringsstrategi for Meta-Lube Norge AS 

      Hole, Kine Jeanette Hjelle; Sortehaug, Kristina Strømmen (Bachelor thesis, 2020)
      Dette prosjektet er en bacheloroppgave som ble utført i samarbeid med oppdragsgiver Meta-Lube Norge AS. Problemstillingen i oppgaven omhandler bedriftens oppstart av digital markedsføring, og hvordan de kan benytte en ...
    • Fish processing in Portugal: An industry in expansion 

      Bjørndal, Trond; Brasao, Ana; Ramos, Jorge; Tusvik, Amalie (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      The purpose of this paper is to analyse developments in the Portuguese fish processing industry from the 1960s to the present as well as prospects for future expansion. In this period, Portugal has undergone tremendous ...
    • Framework conditions for renewable energy: Towards a new era of carbonomics? 

      Tusvik, Amalie; Bjørndal, Trond (Chapter, 2021)
      There seems to be a broad consensus that we are in an “energy transition” towards a low-CO2 emissions power generation. This raises questions such as how much capital this transition will require, how financing will be ...
    • Hvordan kan Fiolen styrke salgsgrunnlaget i bedriften gjennom sin nettbutikk? 

      Hunvik, Hanne Martine Bø (Bachelor thesis, 2021)
      Netthandelen er i kontinuerlig vekst og handlemønsteret til forbrukerne er stadig i endring. Fiolen er en gave- og interiørbutikk i Stryn, som har drevet fysisk butikk siden 1989. I februar 2021 ble det i tillegg lansert ...
    • Land based farming of salmon: economic analysis 

      Nesset, Erik; Tusvik, Amalie (Research report, 2017)
      The aim of this report is to investigate the economics of land based aquaculture of salmon and to compare the competitiveness of land based production to the conventional, sea based production model. Two land based scenarios ...
    • Merkevarebygging og sosiale medier- casestudie 

      Melsbø Rotvik, Marie-Kasbara (Bachelor thesis, 2021)
      Denne bacheloroppgaven har som hensikt å kartlegge hvilken rolle sosiale medier spiller for merkevarebyggingen til bedrifter. Sosiale medier er i stadig utvikling, og benyttes både privat og i jobbsammenheng. I tillegg har ...