Blar i Institutt for internasjonal forretningsdrift på utgivelsesdato
Viser treff 21-40 av 467
-
Consumers' perception of quality, attitude and consumption intention : a study of young Spanish students' consumption of Norwegian salmon
(Master thesis, 2015)Purpose – The main purpose of this study is to explore the consumption attitude of young Spanish consumers` towards eating Norwegian salmon. Another purpose is to find out the perception of the people regarding Norwegian ... -
Rekruttering ved bruk av sosiale medier og kommunikasjon på digitale plattformer
(Master thesis, 2015)Denne masterutredningen tar for seg hvordan bedrifter i den maritime industrien i Møre og Romsdal benytter seg av sosiale medier og kommunikasjon på digitale plattformer når de rekrutterer. De tradisjonelle rekrutteringskanalene ... -
Endring av sourcing-strategier for organisasjoner med maritim virksomhet på Sunnmøre : en kvalitativ forskningsstudie
(Master thesis, 2015)Denne oppgaven tar for seg sourcing-beslutningen organisasjoner må ta når en outsourcingsavtale nærmer seg slutten, eller når partene velger å avslutte kontrakten. Ved en slik oppløsning, har man valget om å 1) beholde den ... -
Country-of-origin image effects on satisfaction and purchase intention in the industrial market for seafood products : a study of Norwegian, Chilean and Canadian salmon buyers
(Master thesis, 2015)Despite the growing importance of country-of-origin (COO) effects in industrial markets, most prior research has been concentrated on these effects only in consumer environments. In addition, existing studies on ... -
Optimizing suggestions for Gadus morhua supply chain between Norway and China : base on bilateral FTA and product traceability system
(Master thesis, 2015)The Gadus morhua supply chain started in Norway, processed in China and finally goes to terminal markets such as Brazil and the EU, lots of participants involved in this international supply chain. This thesis concentrates ... -
Country of origin and the effect on consumers' purchase intention of Norwegian salted cod : a study of the Spanish market
(Master thesis, 2015)The Norwegian market share in the Spanish market for salted cod has decreased significantly over the past years. Norwegian producers have not been able to deliver products that are in line with the consumer preferences ... -
The antecedents of student satisfaction and loyalty in higher education institutions : an empirical study of students of the University of Ghana
(Master thesis, 2015)Purpose: The purpose of this research is to analyze the antecedents of student satisfaction and loyalty in Higher Education Institutions (HEIs) in Ghana, using the University of Ghana (UG) as an empirical setting. The ... -
E-handelens påvirkning på Nilson Groups konkurranseevne
(Bachelor thesis, 2015)Hensikten med denne oppgaven var å undersøke hvordan utviklingen av e- handel påvirker Nilson Group, og hvordan de må tilpasse strategi og konsept for å være konkurransedyktige i et raskt skiftende marked. Vi var spesielt ... -
E-handelens innvirkning på kvinners forbrukeratferd
(Bachelor thesis, 2016)I denne bacheloroppgaven har vi undersøkt hvordan den økende interessen for e-handel har påvirket kleshandelen til kvinner mellom 18 og 35 år. For å ha muligheten til å svare på vår problemstilling på en ryddig og oversiktlig ... -
Holdninger til søndagsåpne butikker
(Bachelor thesis, 2016)Problemdefinisjon I 2014 søkte Ålesund kommune fylkesmannen om turiststedstatus for å kunne unngå loven om helligdager og helligdagsfred § 5,6.ledd, for at butikkene i Ålesund sentrum skulle kunne få holde åpent i ... -
Nespresso
(Bachelor thesis, 2016)Hensikten med denne oppgaven er å se hvilken utfordringer Nespresso vil møte på veien fra e-handel og til utviklingen av flere distribusjonskanaler. Vi synes det ville være interessant å se nærmere på hvilke alternativer ... -
Mersalg i fysiske butikker og nettbutikker
(Bachelor thesis, 2016)Hensikten med denne oppgaven var å finne ut om en selger i en fysisk butikk kan påvirke til større og flere salg i forhold til en nettbutikk. Hos en fysisk butikk har vi en fysisk selger som viser kunden ulike produkter ... -
Entreprenørskapslyst blant unge i rurale område. Regionale skilnader og endring over tid
(Chapter, 2016)Datamaterialet i denne undersøkinga er henta inn gjennom spørjeundersøkingar blant avgangselevar i to vidaregåande skular i Sogn, Høyanger og Årdal, og to på Sunnmøre, Herøy og Ulstein. Vi stilte dei same spørsmåla til to ... -
Tourists' perceptions and intention to revisit Norway
(Master thesis, 2016)Purpose - The overall purpose of this study is to explore tourists' perceptions and their intention to revisit Norway. The aim is to find out what are the factors that drive the overall satisfaction, the willingness to ... -
Draumaheim
(Bachelor thesis, 2016)Draumaheim SB skal tilby høykvalitetsprodukter, hovedsakelig av økologisk bomull til voksne og bomull til barn, som er etterspurte stoffer på sengesett. Sengesettet som vi utvikler skal være av særegent design og med en ... -
Is there a coherence between policy formulation and implementation of public funding of innovation projects? A study of project selection mechanisms in the Norwegian Research Council
(Chapter, 2016)I denne studien utnyttes forskningsrådsdata som viser evalueringer av ulike aspekter ved norske bedrifters søknader om støtte til brukerstyrte innovasjonsprosjekter. Disse dataene er koblet sammen med et datasett som ... -
Does organizational learning pay off? A case study of Norwegian and German firms regarding the link between organizational learning and the maturity of Industry 4.0 implementation.
(Master thesis, 2016)The fourth Industrial Revolution (Industry 4.0), which currently is the most important process innovation, is of high relevance for Norway and Germany. For the Norwegian economy, which has been facing deindustrialization, ... -
Effects of local language skills on the employabiblity of International graduates in Norway.
(Master thesis, 2016)Many studies suggest that language is almost the essence of international business (Bondarouk, Ruel & Looise, 2011). This study focuses on the role of local language skills on the employability of international graduates ... -
Verdens beste fagarbeider? En analyse av fremtidens maritime fagarbeidar på Sunnmøre
(Master thesis, 2016)Hensikten med oppgaven har vært å analysere hvilken kompetanse fremtidens fagarbeidere innen maritim industri på Sunnmøre bør inneha for å kunne kalles verdens beste fagarbeidere om fem til ti år, ut fra et strategisk og ... -
Technological Innovative Capabilities of Maritime Equipment Suppliers in Møre and Romsdal.
(Master thesis, 2016)Recent studies advocate the utilization of different technological innovative capabilities (TICs), and discuss their impact on firm competitive performance. Nevertheless, there is limited research on the topic in a Norwegian ...