• Digital fotografi og heldigitale originaler 

      Iversen, Bent Are; Krogsrud, Sverre S. (Bachelor thesis, 2001)
      Dette prosjektet har følgende oppgaver: 1. Heve den generelle kunnskapen om digitalfotografi 2. Øke interessen for, og minke skepsisen til digitalfotografi 3. Være en avlastning til Canons kundestøtte som kan henvise ...
    • Digital inkludering i Gjøvik kommune 

      Berger, Anemone Roland; Stenersen, Anne Kine Støa; Stousland, Selma Ehrnst (Bachelor thesis, 2022)
      Prosjektet markerer en avslutning av bachelorstudiet i interaksjonsdesign ved NTNU i Gjøvik. Dette prosjektet tar for seg digitalt utenforskap med et spesielt fokus på hvordan innvandrerkvinner med ikke-vestlig bakgrunn ...
    • Digital kommunikasjon med barnehageforeldre 

      Kristiansen, Pernille; Sanden, Markus Dahlmann; Reklev, Raymond Alexander (Bachelor thesis, 2014)
      NORSK: Denne rapporten bygger på et ønske fra Gjøvik kommune om å se på digital kommunikasjon med barnehageforeldre. De kommunale barnehagene i Gjøvik kommune sliter med å få foreldre med i den digitale kommunikasjonen. ...
    • Digital kreativitet & digital dømmekraft - Muligheter og utfordringer med digital praksis i barnehage 

      Rødsethol, Hanne (Master thesis, 2020)
      I Norge er det føringer fra det offentlige på å innføre digital praksis i barnehager. Digital praksis i barnehager har kommet for å bli, og denne oppgaven ønsker å høre stemmen til ansatte i barnehage, hvordan de opplever ...
    • Digital learning for smartphone language applications: The use of feedback in an app for Norwegians who want to learn Spanish 

      Grov, Camilla Tuft (Master thesis, 2015)
      There is an increased interest in digital learning and how technology creates new possibility of combining and presenting different learning techniques. Feedback is a learning technique in traditional learning usually ...
    • Digital lesbarhet 

      Eriksen, Ruben Sander; Toivonen, Kristoffer; Langesæter, Agne Lineviciute; Ulleland, Sigrid (Bachelor thesis, 2022)
      Dette prosjektet er relatert til universell utforming, og gruppens egne erfaringer med annonser. Kunnskap om emnet baserer seg på teori, intervju, undersøkelser og eye-tracking tester. Teori viste til at problemstillingen ...
    • Digital Læring Verktøyet for Undervisning og Informasjonsspredning på NTNU 

      Linde, Henriette; Sajadian, Poya (Bachelor thesis, 2021)
      Våren 2020 ble samfunnet endret av Korona-viruset og medførte at universiteter og skolene over hele verden måtte gå digitalt. I den anledningen fikk vi i oppdrag å undersøke hvordan den digitale skolen hadde vært på NTNU ...
    • Digital Læring, Verktøyet for Undervisning og Informasjonsspredning på NTNU 

      Linde, Henriette; Sajadian, Poya (Bachelor thesis, 2021)
      Våren 2020 ble samfunnet endret av Korona-viruset og medførte at universiteter og skolene over hele verden måtte gå digitalt. I den anledningen fikk vi i oppdrag å undersøke hvordan den digitale skolen hadde vært på NTNU ...
    • Digital spilldistribusjon 

      Bentsen, Joakim; Mellemstrand, Arve (Bachelor thesis, 2012)
      NORSK: På bakgrunn av at vår oppdragsgiver, Krillbite, holder på å utvikle et spill de skal lansere utelukkende via digitale publiseringskanaler, og rapporten vil inneholde ulike kriterier for å lykkes med digital ...
    • Digitale eksamensløsninger i norsk universitets- og høgskolesektor: En eksplorativ studie av praksiser tilknyttet universell utforming 

      Foss-Pedersen, Rikke Julie (Master thesis, 2016-08-30)
      Digitale eksamensløsninger er på vei inn i høyere utdanning og bruken av elæringssystemer er utbredt i norsk universitets- og høgskolesektor. Det er imidlertid gjort lite forskning på e-læring og universell utforming. Det ...
    • Digitale konsertopplevelser - En forlenget opplevelse 

      Møller, Stina Sofie; Øygard, Ingrid Thorsnæs (Master thesis, 2021)
      Denne masteroppgaven utforsker brukeropplevelser knyttet til digitale konserter. I mars 2020 ble kulturbransjen satt på vent med nedstenging og sosial distansering på grunn av koronapandemien. På sosiale medier dukket det ...
    • Digitale konsertopplevelser - En forlenget opplevelse 

      Møller, Stina Sofie; Øygard, Ingrid Thorsnæs (Master thesis, 2021)
      Denne masteroppgaven utforsker brukeropplevelser knyttet til digitale konserter. I mars 2020 ble kulturbransjen satt på vent med nedstenging og sosial distansering på grunn av koronapandemien. På sosiale medier dukket det ...
    • Digitale samhandlingsverktøy i medieproduksjoner 

      Thorstensen, Thea (Bachelor thesis, 2012)
      NORSK: Amandusprisen er en prisutdeling for unge filmskapere. TV-sendingen produseres av TV-fagstudenter på Høgskolen i Lillehammer (HiL). Til tross for det mangfoldet av digitale tjenester og verktøy for samhandling som ...
    • Digivent Konseptforslag for en tryggere og mer forutsigbar venteromsopplevelse for pasienter ved legevakt 

      Herfoss, Ida Emilie; Hernæs, Hanna; Osnes, Michelle (Bachelor thesis, 2022)
      I denne bacheloroppgaven er det sett på hvilke utfordringer pasienter opplever når de venter på behandling ved legevakt. Prosjektet er gitt av Kristin Hartveit Hansen ved institutt for helsevitenskap, og er et avsluttende ...
    • Dimensions of Behaviour Change in the context of Designing for a Circular Economy 

      Daae, Johannes; Chamberlin, Lucy; Boks, Casper (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      Circular economy research has seen increasing attention over the years, but with limited attention for how to design circular solutions that will actually change user behaviour. At the same time, Design for Sustainable ...
    • Dimensions of sustainable behaviour in a circular economy context 

      Daae, Johannes; Chamberlin, Lucy; Boks, Casper (Chapter, 2017)
      Although Design for Sustainable Behaviour research has seen increasing attention over the last decade, limited attention has been directed towards behaviours relevant for a circular economy. To investigate this shortcoming, ...
    • Distribution and Display of Maritime Safety Information in an e-Navigation Context 

      Porathe, Thomas; Bentzen Billesø, Mads; Borup, Ole; Pedersen, Peder (Chapter, 2015)
      This paper presents the work being done in the two EU projects EfficienSea and ACCSEAS on integrating Maritime Safety Information (MSI) and Notices to Mariners (NM) into the Electronic Chart and Display Information System ...
    • Distribution of user focus in Collaborative Virtual Environments 

      Storløkken, Per (Master thesis, 2004)
      NORSK: Virtuelle Miljø for Samarbeid gjør det mulig for brukere som oppholder seg på forskjellige steder å eksistere sammen i det samme virtuelle miljøet. Mens de oppholder seg i miljøet kan brukerne gjenkjennes på deres ...
    • Do You See What I See? Investigations into the Underlying Parameters of Visual Simplicity 

      Skogen, Martha (Doctoral theses at NTNU;2017:187, Doctoral thesis, 2017)
      Motivated by a longstanding interest in timeless design, this research focused on visual simplicity due to its potential as a core value of a design’s longevity. Multiple studies were conducted to investigate how people ...
    • Dokflyt hjelp 

      Jan Beniamin Kwiek; Ruben Kvamme; Nana H Vo (Bachelor thesis, 2019)
      Description In this project, a module will be developed that will function as a help center which is based on a FAQ for the firm Dokflyt. This module should be developed so that it covers Dokfly's existing modules where ...