Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHybertsen, Ingunn Dahler
dc.contributor.authorLarsen, Tone Elisabeth
dc.contributor.authorNilsen, Hege
dc.date.accessioned2016-11-25T15:19:34Z
dc.date.available2016-11-25T15:19:34Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2423091
dc.description.abstractDenne oppgaven handler om deling av erfaringer mellom ansatte med tanke på læring og utvikling. Formålet er å få en videre forståelse av problemstillingen: Hvilken betydning har motivasjon og dialog for deling av erfaringer fra rådgiverarbeid? I oppgaven har vi brukt arbeidslivssenteret som instrumentelt case. Vi benytter kvalitative data fra observasjoner av ti grupper og dybdeintervju med fem informanter. I det teoretiske rammeverket har vi i hovedsak brukt motivasjonsteorien til Deci og Ryan (1985) og Bakhtins teori om dialog (Dysthe 1996). Gjennom studien har vi funnet tre paradokser som er knyttet til autonomi, tilhørighet og dialog. Dette har gitt oss en større forståelse av problemstillingen. Studien viser at det er flere tydelige sammenhenger mellom motivasjon og dialog når det gjelder deling av erfaringer mellom kolleger. Vi viser at tilhørighet kan synes å ha større betydning for indre motivasjon enn det Deci og Ryan (1985) vektlegger i sin selvbestemmelsesteori. For praksisfeltet kan studien gi kunnskap til organisasjoner om forutsetninger som må være på plass for økt erfaringsdeling.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.titleÅ dele eller ikke dele - det er spørsmålet. Deling av erfaringer fra rådgiverarbeidnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Technology: 500nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel