Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNordmark, Ida
dc.date.accessioned2016-11-23T14:10:33Z
dc.date.available2016-11-23T14:10:33Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2422712
dc.description.abstractDenne masteroppgaven er et resultat av en kvalitativ studie basert på intervju, med tre lærere som jobber med minoritetsspråklige elever i en mottaksklasse. Oppgaven har fått tittelen ”Man vil ikke få til en faglig utvikling før man har relasjonen i bunn”. Hensikten med forskningsprosjektet er å finne ut av hvordan lærerne jobber for å etablere en god relasjon til sine minoritetsspråklige elever. Betydningen av en god relasjon mellom lærer og elev er dokumentert gjennom internasjonal forskning (Hattie, 2009). Temaet relasjon mellom lærer og elev er svært omfattende, og under datainnsamlingen kom det frem mange aspekter ved dette. På grunn av oppgavens omfang velger jeg å kun trekke frem de viktigste og avgjørende punktene, som spiller inn på relasjonen mellom lærer og de minoritetsspråklige elevene. Begreper som er gjennomgående i oppgaven er tillit, trygghet, kommunikasjon, foreldresamarbeid og relasjon som forutsetning for faglig utvikling.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.titleMan vil ikke få til en faglig utvikling før man har relasjonen i bunn : en kvalitativ studie av relasjonen mellom lærer og minoritetsspråklige elever i en mottaksklassenb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel