Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorUlleberg, Hans Petter
dc.contributor.authorTangen, Ellen Haugstulen
dc.date.accessioned2016-11-16T08:45:39Z
dc.date.available2016-11-16T08:45:39Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2421230
dc.description.abstractDenne masteroppgaven har som mål å kartlegge hvilke metoder som brukes i innlæringen av grunnleggende ferdigheter for barn med dobbeltdiagnose Downs syndrom og autisme. Problemstilling for oppgaven var: Hvilke metoder bruker man for innlæring av grunnleggende ferdigheter for målgruppen førskolebarn med dobbeltdiagnose Downs syndrom og Autisme, Hva er bakgrunnen for dette valget? Kartleggingen har blitt gjort gjennom 3 intervjuer med spesialpedagoger som jobber for barn med dobbeltdiagnose Downs syndrom og autisme. Problemstillingen ble da spisset til: Hvilke metoder bruker man for innlæring av grunnleggende ferdigheter for språk og kommunikasjon, for målgruppen førskolebarn med dobbeltdiagnose Downs syndrom og autisme, Hva er bakgrunnen for dette valget? Funn viser at det ikke er noen metode som brukes for denne diagnosegruppen, men at det brukes noen arbeidsmodeller. Modeller som blir nevnt under intervjuene er Karlstadmodellen, Peccs og Teacch. Etter å ha gjennomført dette arbeidet har det dukket opp mange nye forskningsspørsmål som resultat av dette arbeidet. Dette går på kartlegging av grunnleggende ferdigheter, kunnskap om dobbeltdiagnosen, metode for arbeidet, motivasjonsarbeid og Karlstadmodellen i forhold til denne diagnosegruppen, overgang barnehage skole og helhetlig læringsmiljø for barn med ASK tiltak.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.subjectDobbeltdiagnosenb_NO
dc.subjectDowns syndrom og autismenb_NO
dc.titleMetodevalg for dobbeltdiagnose Downs syndrom og autismenb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel