dc.contributor.advisor | Rølvåg, Terje | nb_NO |
dc.contributor.author | Storhaug, Thomas Angell | nb_NO |
dc.date.accessioned | 2014-12-19T12:30:18Z | |
dc.date.available | 2014-12-19T12:30:18Z | |
dc.date.created | 2014-09-13 | nb_NO |
dc.date.issued | 2014 | nb_NO |
dc.identifier | 746628 | nb_NO |
dc.identifier | ntnudaim:11999 | nb_NO |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/242035 | |
dc.description.abstract | GJennom å studere rapporter og dokumenter rundt brekkbare flyplassmaster prøver denne teksten å foreslå metoder for å bygge en Finite Element Analysis modell for å teste flyplass master mot ICAO's krave til brekkbarhet. Dette gjøres ved å studere ICAO's krav, samt studere eksisterende løsninger og tester utført på disse mastene. | nb_NO |
dc.language | nob | nb_NO |
dc.publisher | Institutt for produktutvikling og materialer | nb_NO |
dc.title | Konseptutvikling av frangible flyplass master | nb_NO |
dc.title.alternative | Concept development of frangible aviation masts | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 26 | nb_NO |
dc.contributor.department | Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for ingeniørvitenskap og teknologi, Institutt for produktutvikling og materialer | nb_NO |