dc.contributor.advisor | Holmeset, Finn Tore | |
dc.contributor.author | Aarsund, Harald Marius Kristiansen | |
dc.contributor.author | Aandal, Reidar-Eugen Ramberg | |
dc.contributor.author | Andersen, Hans-Kristian Solheim | |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T13:00:19Z | |
dc.date.available | 2016-10-25T13:00:19Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2417551 | |
dc.description.abstract | LNG som drivstoff til sjøs er i ett økende marked med flere nybygg under veis, men det å finne informasjon om sluttbrukers vurdering av systemet er vanskelig. Formålet med denne oppgaven, er å etablere sluttbrukers syn på hvor LNG-drift egner seg best, manøvrerings egenskapene til fartøyene og sikkerheten overfor mannskapet er hovedgrunnlaget for konklusjonen i oppgaven. | nb_NO |
dc.description.abstract | Problemstillingen er å undersøke flere forskjellige fartøys typer for å kunne dekke ett bestemt utvalg av sluttbrukere og dermed få en mulighet til å vurdere sluttbruker sine oppfatninger av hvor LNG drift egner seg best. Her kunne vi og finne ut om det er noen store forskjeller innenfor manøver egenskapene til de forskjellige fartøystypene, det er også interessant å vite om sikkerheten om bord for mannskapet ble ivaretatt med bruken av LNG som drivstoff, og hva som ble ansett som den største faren med dette drivstoffet. | nb_NO |
dc.description.abstract | Vi har jobbet ut fra tre teorifordypningspørsmål da disse har vært grunnlaget for drøftelsen i denne oppgaven. Videre har vi utarbeidet en intervju mal basert på teorifordypningsspørsmålene som vi ønsket å fordype oss i. | nb_NO |
dc.description.abstract | Til innhenting av data har gruppen brukt kvalitative intervjuer med sluttbrukere og det har også blitt hentet ut data fra nettsider. Intervjuene ble transkribert og brukt for å analysere dataen fra intervjuene. Besvarelsen for denne oppgaven er basert på sluttbrukers tilbakemeldinger som er gitt til oss under intervjuer. | nb_NO |
dc.description.abstract | Studiet av denne oppgaven har vist seg at det er ett faremoment som skiller seg betraktelig ut fra andre, det er også blitt foreslått av sluttbruker på hvor LNG egner seg best som drivstoff. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/ | * |
dc.subject | Liquefied Natural Gas (LNG) | nb_NO |
dc.subject | LNG-fartøy | nb_NO |
dc.title | LNG - Drift av skip | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Technology: 500::Marine technology: 580 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 30 | nb_NO |