Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHolmeset, Finn Tore
dc.contributor.authorAarsund, Harald Marius Kristiansen
dc.contributor.authorAandal, Reidar-Eugen Ramberg
dc.contributor.authorAndersen, Hans-Kristian Solheim
dc.date.accessioned2016-10-25T13:00:19Z
dc.date.available2016-10-25T13:00:19Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2417551
dc.description.abstractLNG som drivstoff til sjøs er i ett økende marked med flere nybygg under veis, men det å finne informasjon om sluttbrukers vurdering av systemet er vanskelig. Formålet med denne oppgaven, er å etablere sluttbrukers syn på hvor LNG-drift egner seg best, manøvrerings egenskapene til fartøyene og sikkerheten overfor mannskapet er hovedgrunnlaget for konklusjonen i oppgaven.nb_NO
dc.description.abstractProblemstillingen er å undersøke flere forskjellige fartøys typer for å kunne dekke ett bestemt utvalg av sluttbrukere og dermed få en mulighet til å vurdere sluttbruker sine oppfatninger av hvor LNG drift egner seg best. Her kunne vi og finne ut om det er noen store forskjeller innenfor manøver egenskapene til de forskjellige fartøystypene, det er også interessant å vite om sikkerheten om bord for mannskapet ble ivaretatt med bruken av LNG som drivstoff, og hva som ble ansett som den største faren med dette drivstoffet.nb_NO
dc.description.abstractVi har jobbet ut fra tre teorifordypningspørsmål da disse har vært grunnlaget for drøftelsen i denne oppgaven. Videre har vi utarbeidet en intervju mal basert på teorifordypningsspørsmålene som vi ønsket å fordype oss i.nb_NO
dc.description.abstractTil innhenting av data har gruppen brukt kvalitative intervjuer med sluttbrukere og det har også blitt hentet ut data fra nettsider. Intervjuene ble transkribert og brukt for å analysere dataen fra intervjuene. Besvarelsen for denne oppgaven er basert på sluttbrukers tilbakemeldinger som er gitt til oss under intervjuer.nb_NO
dc.description.abstractStudiet av denne oppgaven har vist seg at det er ett faremoment som skiller seg betraktelig ut fra andre, det er også blitt foreslått av sluttbruker på hvor LNG egner seg best som drivstoff.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectLiquefied Natural Gas (LNG)nb_NO
dc.subjectLNG-fartøynb_NO
dc.titleLNG - Drift av skipnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Technology: 500::Marine technology: 580nb_NO
dc.source.pagenumber30nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge