Show simple item record

dc.contributor.advisorOversand, Kjell
dc.contributor.authorAndersen, Thomas
dc.date.accessioned2016-10-21T13:38:38Z
dc.date.available2016-10-21T13:38:38Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2416994
dc.description.abstractI samspillet mellom utøver og loopmaskin oppstår en virtuell flerstemmighet; en virtuell polyfoni. Denne masteroppgaven tar for seg begrepet og fenomenet livelooping, både i et historisk lys og i form av drøftinger og analyser. Med utgangspunkt i artisten Jarle Bernhoft, Norges kanskje største eksponent for livelooping, gir jeg en biografisk skildring og en gjennomgang og drøfting av hans fremføringspraksis, med fokus på hans solokarriere. Gjennom et virtuelt feltarbeid har jeg brukt internett og særlig videoer og kommentarfelt på nettsiden YouTube, for å ytterligere belyse tema i oppgaven. Oppgaven gir mulige svar på spørsmål som hvordan teknologi og livelooping påvirker musikk, og hva det vil si å være «live»?nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNU
dc.subjectliveloopingnb_NO
dc.subjectJarle Bernhoftnb_NO
dc.subjectlivenb_NO
dc.subjectrepetisjonnb_NO
dc.subjectcmon talknb_NO
dc.subjectloopingnb_NO
dc.subjectloopmaskinnb_NO
dc.subjectvirtuellnb_NO
dc.subjectmusikkteknologinb_NO
dc.titleVirtuell Polyfoni - Fenomenet livelooping og Jarle Bernhofts fremføringspraksisnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::Musicology: 110nb_NO
dc.source.pagenumber95nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record