Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorNervik, Bjørn
dc.contributor.authorLundbø, Helene
dc.contributor.authorBerge, Maria Bigset
dc.date.accessioned2016-10-12T08:24:33Z
dc.date.available2016-10-12T08:24:33Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2414423
dc.description.abstractHensikten med denne oppgaven var å finne ut om en selger i en fysisk butikk kan påvirke til større og flere salg i forhold til en nettbutikk. Hos en fysisk butikk har vi en fysisk selger som viser kunden ulike produkter mens en nettbutikk er avhengig av at kunden oppsøker deres nettbutikk. Vi er spesielt interessert i å se hvilke teknikker de ulike markedene bruker for å kunne oppnå at kunden avslutter salget med flere produkter enn forventet. Handel er et raskt og skiftende marked så derfor er de viktig at butikker følger med for å være blant de beste.nb_NO
dc.description.abstractVed problemstillingen vår har vi valgt å ta for de to viktigeste leddene i et salg, synspunkt fra forbruker og en selgers side. I oppgaven valgte vi å drøfte teorien underveis, dette for å få en mest mulig helhet og forståelig sammenheng. En av grunnene var også for å vise mest mulig forståelse til alt vi har valgt å skrive om.nb_NO
dc.description.abstractOppgaven starter med introduksjon av de bedriftene som vi har hovedsakelig fokusert mest på gjennom hele oppgaven. Innimellom der vi har sett at andre bedrifter er bedre eksempler, har vi valgt å benytte oss av de. Etter bedriftspresentasjoner starter vi med forskningsteori og hvordan blant annet spørreundersøkelsene våres er gjennomført. Vi har vært i kontakt med ulike bedrifter for å få en dypere forståelse innenfor markedet de opererer på. Videre i oppgaven har vi strukturert den mest mulig sammenhengende med temaer. Underveis har vi drøftet ulike temaer knyttet til problemstillingen, deretter presenterer vi resultater fra spørreundersøkelsen der vi fokuserte på mange respondenter. Til slutt vil vi komme med en konklusjon.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectNettkjøpnb_NO
dc.subjectButikknb_NO
dc.subjectSalgsmarkednb_NO
dc.subjectE-handelnb_NO
dc.titleMersalg i fysiske butikker og nettbutikkernb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210nb_NO
dc.source.pagenumber57nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge