Show simple item record

dc.contributor.advisorOritsland, Trond Arenb_NO
dc.contributor.advisorJacobsen, Vebjørn T.nb_NO
dc.contributor.advisorSjøvoll, Håvard Furuholtnb_NO
dc.contributor.authorSorgendal, Ingrid Kvamnb_NO
dc.contributor.authorThomassen, Hanne Ekrannb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T12:23:19Z
dc.date.available2014-12-19T12:23:19Z
dc.date.created2014-06-19nb_NO
dc.date.issued2013nb_NO
dc.identifier727319nb_NO
dc.identifierntnudaim:9301nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/241235
dc.description.abstractFokuset på tjenester ser ut til å øke, og det er behov for designere som behersker tjenestemetodikk. Denne oppgaven utforsker hvordan bruk av tjenestemetodikk påvirker et interaksjonsdesignprosjekt. I prosjektet anvendes metoder for tjenesteanalyse, for å skape gode brukeropplevelser i en sammensatt transporttjeneste. Hurtigrutens transporttjeneste langs Norskekysten og brukere av denne tjenesten har blitt analysert, for å avdekke gap mellom behov og tilbud. I analysen er det lagt særlig fokus på forventning og opplevelse, og kanomodellen har blitt brukt for å rangere funksjonalitet i forhold til opplevd kvalitet. Med bakgrunn i analysen, er det skrevet en designbrief. Briefen er besvart gjennom et interaksjonsdesignprosjekt, hvor tjenesteforståelse har hatt stor innvirkning på utviklingen av konsepter for digitale kontaktpunkt. Det er utviklet to grensesnitt, bookingsystem og påloggingsportal ombord. Tjenesteforståelsen har bidratt til at konseptene fungerer for ulike passasjertyper, i ulike kontekster og på ulike plattformer. Analysene viser at Hurtigruten kan ha stor nytte av å ta i bruk tjenestemetodikk for å analysere og forbedre sin tjeneste; og for å identifisere utviklingsmuligheter.nb_NO
dc.languagenobnb_NO
dc.publisherInstitutt for produktdesignnb_NO
dc.titleInteraksjonsdesign fra et tjenesteperspektiv: Å styre forventninger og skape opplevelser for Hurtigrutens distansepassasjerernb_NO
dc.title.alternativeInteraction design from a service design perspective: Managing expectations and creating experiences for Hurtigruten's short distance passangersnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber264nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for ingeniørvitenskap og teknologi, Institutt for produktdesignnb_NO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record