Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorLiem, Andrénb_NO
dc.contributor.advisorSævareid, Haraldnb_NO
dc.contributor.advisorKeitsch, Martinanb_NO
dc.contributor.authorHerdlevær, Åshild Drønennb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T12:23:16Z
dc.date.available2014-12-19T12:23:16Z
dc.date.created2014-06-18nb_NO
dc.date.issued2014nb_NO
dc.identifier726773nb_NO
dc.identifierntnudaim:10423nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/241232
dc.description.abstractDette prosjektet har hatt som mål å finne relevante løsninger til utfordringer rundt pasientdeltakelse i legekonsultasjonen. Prosjektet starter med å kartlegge og skape forståelse rundt det komplekse systemet som utgjør fastlegeordningen, interessentenes del i den, og ikke minst pasientenes reise gjennom, og oppfatning av tjenesten. Gjennom metoder kjent fra tjenestedesign, defineres løsningsrom på Nytorget Legesenter og for fastlegeordningen generelt. Konsepter utvikles med hensikt om å forbedre pasientens opplevde verdi av, og deltakelse i, fastlegebesøket. Denne fasens baserer seg mye på samtaler, undersøkelser, observasjoner og workshops med de som til daglig jobber med dette på Nytorget Legesenter i Stavanger, og brukerne av tjenesten.Et gap ble funnet mellom pasientens opplevelse av tid brukt i tjenesten, og legenes oppfattelse av hvordan pasienten opplever den. For å dekke gapet har det blitt utviklet digitale og analoge kontaktpunkt for pasienten både før, under og etter et besøk på legesenteret. Dette for å sikre en konsistent og god opplevelse av tjenesten, samt å gi pasienten en følelse av trygghet, kontroll og fordre økt delaktighet.Kontaktpunktene strekker seg over en forenklet internettbestilling, registrering ved ankomst, hefte for pasientrefleksjon, samt en ny pasientflyt gjennom legesenteret.Selv om konseptene utviklet i denne oppgaven er for Nytorget Legesenter spesielt, kan andre legekontor relatere seg til innsikt innhentet og konseptene som er utviklet.nb_NO
dc.languagenobnb_NO
dc.publisherInstitutt for produktdesignnb_NO
dc.titleBedre brukeropplevelser hos fastlegen: Å skape gode opplevelser for pasienten under legebesøket, gjennom styrket pasientdeltakelse - et tjenestedesignprosjektnb_NO
dc.title.alternativeA better user experience at the General Practitioner: Creating good experiences for the patient during medical visits, through enhanced patient participation - A Service Design Projectnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber269nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for ingeniørvitenskap og teknologi, Institutt for produktdesignnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel